ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 447/ 6/11/2020
Το ΠΑΚΟΕ εδώ και 10 χρόνια – που δειλά από την ΔΕΗ είχε προωθηθεί με φανφάρες το ηλεκτρικό αυτοκίνητο – είχε εναντιωθεί σ’ αυτή την προπαγάνδα.
Εν τούτοις και παρά τις πρόσφατες «φιέστες» και δυνατές «δήθεν» επιδοτήσεις που φτάνουν μέχρι και 8.000 ευρώ.
Εν τούτοις οι Έλληνες πολίτες γύρισαν την πλάτη, επειδή το κόστος τους ήταν σχεδόν διπλάσιο από τα απλά αυτοκίνητα φυσικού αερίου και πετρελαίου.
Το ΠΑΚΟΕ έχει τοποθετηθεί ενάντια στην καμπάνια αυτή και τεκμηριώνει την θέση του μόνο και μόνο επίσης η χρησιμοποιούμενη ενέργεια κατά 65% παράγεται από Λιγνίτη, που στοιχίζει χιλιάδες ζωές στους συνανθρώπους μας, επίσης χρειάζεται μεγάλη επένδυση στις απαιτούμενες υποδομές.
Από έναν Προϋπολογισμό για επιδοτήσεις ύψους 60 εκατομμυρίων (στο δίμηνο που τρέχει το πρόγραμμα) έχουν απορροφηθεί 6 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν σε 7.181 αιτήσεις. Όμως, η συντριπτική πλειονότητα των ενδιαφερομένων δεν προσανατολίστηκε στην απόκτηση ηλεκτροκίνητων τετράτροχων οχημάτων. Από τα στοιχεία, οι 5.452 αιτήσεις αφορούν ηλεκτρικά ποδήλατα και οι 1.261 αφορούν δίκυκλα/τρίκυκλα, ενώ μόλις οι 433 (ή το 6% του συνόλου για οχήματα) σχετίζονται με αμιγώς ηλεκτρικά IX (“BEVs”) και μόλις 3 με ηλεκτρικά TAXI.
Στο αρμόδιο υπουργείο θεωρούν ενθαρρυντικό το γεγονός ότι και μόνο οι αιτήσεις ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων έχουν ήδη ξεπεράσει τις αντίστοιχες πωλήσεις τους για το 2019, εν τούτοις δεν κινήθηκαν στα επιθυμητά επίπεδα, στο πνεύμα τουλάχιστον που είχε σχεδιαστεί η δράση… Ποιος ξέρει δηλαδή τι είχαν υποσχεθεί οι μάγκες και τους πίστεψαν οι εισαγωγείς που τώρα ρίχνουν ευθύνες στον Χατζηδάκη, ο οποίος κατά την προσφιλή του τακτική, κρύβεται όταν ζορίζουν τα πράγματα.
Σε σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο διπλωματικής εργασίας, η οποία εκπονήθηκε στο Εργαστήριο Βιομηχανικής και Ενεργειακής Οικονομίας (ΕΒΕΟ) του ΕΜΠ προέκυψε ότι η αγορά ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος του segment Α και Β -τα οποία είναι αυτά που βρίσκονται σε υψηλή ζήτηση τα τελευταία χρόνια- απαιτεί πάνω από 10 χρόνια για την απόσβεση της πρόσθετης τιμής του συγκριτικά με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο, ακόμα και με την κρατική επιδότηση.
Η εκτίμηση αυτή έχει γίνει με ετήσια χιλιόμετρα μετακίνησης στα 15000km και τιμές καυσίμου στα 1,58 το λίτρο. Ενδεικτικά, ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα του segment Β απαιτεί περίπου 14 έτη για την εξίσωση της τιμής χρήσης και κτήσης με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο.