Το ΠΑΚΟΕ επανειλημμένα έχει διαμαρτυρηθεί γιατί οι θαλάσσιες μεταφορές …αγαθών και πληθυσμών δεν γίνονται με καύσιμο το φυσικό αέριο. Επειδή το παραγόμενο διοξείδιο του άνθρακα θα είναι το 1/100 αυτού από την καύση μαζούτ ή πετρελαίου. Τεράστιο πρόβλημα όχι μόνο για την καλπάζουσα κλιματική αλλαγή αλλά και τις ζωές των κατοίκων του πλανήτη που τα loby του πετρελαίου τις παίζουν κορώνα – γράμματα. ΕΛΕΟΣ

Ιδιαίτερα ανησυχητικά είναι τα νέα από τις Βρυξέλλες σχετικά με το περιβάλλον και τις θαλάσσιες μεταφορές , λόγω των οποίων ετησίως εκλύονται 140.000.000 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, ποσότητα που ισοδυναμεί με τους ρύπους 20 χωρών της Ε.Ε. Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες η ποσότητα αυτή αναμένεται να αυξηθεί κατά 33.000.000 τόνους. Παρά αυτές τις αρνητικές προβλέψεις οι Βρυξέλλες διστάζουν να επιβάλλουν περιβαλλοντικό φόρο στα πλοία.

Προϋπόθεση για κάτι τέτοιο είναι να ψηφιστεί ομόφωνα από τα κράτη μέλη της Ε.Ε., αλλά πολλά κράτη με αυξημένες θαλάσσιες μεταφορές όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Ισπανία, η Ιταλία είναι αρκετά δύσκολο να συμφωνήσουν.

Για το λόγο αυτό οι υπεύθυνοι της Ε.Ε. προσανατολίζονται σε μία πιο επιεική πολιτική με το Σύστημα Εξαγοράς Ενέργειας . Σύμφωνα με αυτή την πολιτική η εφαρμογή αυτού του Συστήματος θα έφερνε έσοδα 7,2 δις. ευρώ ετησίως που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην παροχή κινήτρων για τη μετάβαση του εμπορικού στόλου στην ηλεκτροκίνηση, χωρίς να επιβαρύνονται οι επιβάτες μέσω των εισιτηρίων.

Κατηγορίες: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ