Θολό παραμένει το τοπίο για την διαχείριση των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο ,μετά την συνάντηση δημάρχων και του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννη Τσιρώνη . Αφορμή για την συνάντηση αποτέλεσε η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που εγκρίνει τη σύμβαση του έργου ΣΔΙΤ το οποίο έχει δρομολογήσει η Περιφέρεια Πελοποννήσου με την εταιρεία ΤΕΡΝΑ.
Οι δήμαρχοι Καλαμάτας, Μεσσήνης και Οιχαλίας στην περιοχή των οποίων έχει ανακοινωθεί η δημιουργία εργοστασίου, προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία τάχθηκαν ανοιχτά με την πλευρά της κυβέρνησης και δεν επιθυμούν να προχωρήσει το έργο,
την ώρα που δήμαρχοι της Περιφέρειας ,οι οποίοι προέρχονται από Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ ,κρατούν ουδέτερη στάση.
Το υπουργείο φαίνεται ότι θέλει να αναθέσει στους δήμους τον σχεδιασμό της διαχείρισης των απορριμμάτων τους, στο πλαίσιο του νέου εθνικού σχεδιασμού για αυτά, την ίδια ώρα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στέλνει το δικό της τελεσίγραφο: «Είτε κλείνετε έως το τέλος της χρονιάς τις παράνομες χωματερές και λαμβάνετε χρηματοδότηση είτε συνεχίζετε μόνοι σας με εθνικά κονδύλια “. Επισημαίνοντας ότι το εθνικό σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων (ΕΣΔΑ) που κατάρτισε ο Γ.Τσιρώνης με το υπουργείο Εσωτερικών δεν έχει εγκριθεί ακόμα.
Στη συνάντηση επαναλήφθηκε η θέση της κυβέρνησης ότι το συγκεκριμένο ΣΔΙΤ είναι εκτός στόχων του εθνικού σχεδίου, που σημαίνει ότι πρέπει να εναρμονιστεί με αυτό.
Επίσης στο υπουργείο Περιβάλλοντος θεωρούν ότι υπάρχει νομικό κενό ,επειδή το σχέδιο έχει εκπονηθεί ,από την Περιφέρεια Πελοποννήσου ,η οποία δεν είχε την αρμοδιότητα να κάνει κάτι τέτοιο.
Αυτό βέβαια που δεν έχει ξεκαθαριστεί και είναι το πιο σημαντικό ,ο τρόπος
με τον οποίο θα γίνει η διαχείριση των απορριμμάτων μέσα στον νέο εθνικό
σχεδιασμό και αν περιλαμβάνει τη συμμετοχή των ιδιωτών.
Το ποσό που ξοδεύει π.χ. ο Δήμος Καλαμάτας ετησίως είναι περί τα 2,5 εκατ.ευρώ για τη διαχείριση των απορριμμάτων , η οποία γίνεται από ιδιώτη.
Το ερώτημα λοιπόν ,είναι αν τα χρήματα των δημοτών θα τα παίρνει η ΤΕΡΝΑ
ή κάποιος άλλος ιδιώτης, γιατί και οι δήμοι δεν διαθέτουν εξοπλισμό κομποστοποίησης και όλα δείχνουν ότι η λύση είναι μόνο τα εργοστάσια και είναι εις βάρος των δημοτών.
Λεφτά υπάρχουν !! Όταν όμως πρόκειται να τα διαθέσουμε σε έργα υποδομής , αυτά πηγαίνουν ή χάνονται σε υπόγειες … διαδρομές
Ελλάς το μεγαλείο σου.