Κατά της εταιρείας Volkswagen στρέφονται οι αρχές της ΗΠΑ καθώς διαπιστώθηκε πως η εν λόγω εταιρεία τοποθετούσε σε πετρελαιοκίνητα μοντέλα ειδικό λογισμικό το οποίο αναγνώριζε πότε το όχημα περνούσε από επίσημο έλεγχο ρύπων και ρύθμιζε ανάλογα τις εκπομπές. Το υπόλοιπο διάστημα τα συγκεκριμένα μοντέλα (περί τα 500.000 οχήματα τύπου Passat, Jeta και Beetle) εξέπεμπαν ρύπους 10-40 φορές πάνω από το όριο. Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζει η εταιρεία είναι ιδιαίτερα σοβαρές και πέρα από τις ποινικές ευθύνες που θα της αποδοθούν , θα κληθεί να καταβάλει και πρόστιμο 18 δις δολάρια. Η VW παραδέχτηκε την τοποθέτηση λογισμικού, ανέστειλε τις πωλήσεις των μοντέλων αυτών και για όσο είναι σε εξέλιξη η έρευνα που διενεργείται εναντίον της, θα βλέπει τις μετοχές της να κατρακυλούν στα διεθνή Χρηματιστήρια.
Το “diesel gate”, το σκάνδαλο που συγκλονίζει την υφήλιο με πάνω από 13 εκατομμύρια αυτοκίνητα διαφόρων τύπων χρωμάτων και εταιρειών, με κορυφαία τον γίγαντα VOLKSWAGEN να είναι αιτίες καρκίνου κι αναπνευστικών προβλημάτων με μετριοπαθείς εκτιμητές να υπολογίζουν στην πενταετία που πέρασε 120.000 θανάτους στην Αμερική και 80.000 θανάτους στην Ευρώπη.
Η απάτη αυτή προσδιορίζει το σκληρό χαρακτήρα του «ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ», αψηφώντας ανθρώπινες ζωές και το περιβάλλον.
Τετρακόσια (400) τρισεκατομμύρια δολάρια θα χρειαστούν για την σε βάθος εικοσαετίας προληπτική και θεραπευτική αγωγή της κλιματικής αλλαγής.
Υπολογίζεται ότι η γερμανική απάτη, θα συμμετέχει σε αυτήν περίπου 2%, ποσοστό πολύ σημαντικό.
Εν τούτοις, οι Γερμανοί κεφαλαιοκράτες αρκέστηκαν μόνο σε παραίτηση στελεχών, λες και οι νεκροί ενδιαφέρονται από τον άλλο κόσμο γι’ αυτό.
Δεν απαντούν, όμως, σε δύο βασικά ερωτήματα:
- Πόσο χρόνο θα πάρει η παραγωγή και η τοποθέτηση του περιβόητου «νέου λογισμικού» ;
- Πόσα χρήματα θα διαθέσει η Γερμανία… και ειδικότερα η δολοφόνος εταιρεία για την πραγματική αποκατάσταση της ζημιάς;
Αθήνα :28/09/2015 | ||||
Αρ. Πρωτ.: 7947 |
Προς:
1) κ. Πάνο Σκουρλέτη
Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας
Κοινοποίηση:
1) Γραφείο Πρωθυπουργού
2) κ. Γιάννη Τσιρώνη, αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος
3) κ. Νίκο Τόσκα, αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη
Κύριε Υπουργέ,
Κατ’ αρχήν σας ευχόμαστε δημιουργική κι αποτελεσματική αντιμετώπιση στη θητεία σας, των οξυμένων περιβαλλοντικών προβλημάτων της χώρας.
Εμείς, ως φορέας που λειτουργεί τριάντα έξι (36) χρόνια (www.pakoe.gr) , θέλουμε, με τις τεκμηριωμένες θέσεις κι απόψεις μας, να συμμετέχουμε στις διαδικασίες λήψεις αποφάσεων, υιοθετώντας τη ρήση του πρωθυπουργού για «τη συμμετοχή του λαού σε όλες τις διαδικασίες».
Για τον λόγο αυτό, σας στέλνουμε συνημμένη την καταγγελία μας για την « Ελληνικός Χρυσός» που στείλαμε στη δικαιοσύνη, περιμένοντας την απάντησή σας καθώς κι ένα ερωτηματολόγιο, στο οποίο σας ζητάμε άμεση απάντηση.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ VW ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ
- Πόσα όργανα μέτρησης υπάρχουν και σε ποιες υπηρεσίες του Δημοσίου, για τις μετρήσεις καυσαερίων και ιδιαίτερα PM10, PM5 και PM5 στα αυτοκίνητα.
- Έχετε επιληφθεί του προβλήματος αυτού και σε ποιο στάδιο βρίσκεστε, ούτως ώστε τα 150.000 και πλέον αυτοκίνητα της VW να αρχίσουν να καταγράφονται;
- Το διοξείδιο του θείου (SO2) που οφείλεται κυρίως στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, το οποίο κατά τις εκτιμήσεις του ΠΑΚΟΕ έχει σημαντικά αυξηθεί την τελευταία διετία, ποιες είναι οι τιμές του (οχτάωρες και εικοσιτετράωρες) στην Αττική;
Το ΠΑΚΟΕ, επειδή το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό, θα πραγματοποιήσει μετρήσεις στις εξατμίσεις αυτοκινήτων και στη συνέχεια θα καταθέσει εναντίον της εταιρείας αγωγή και μηνυτήρια αναφορά, επειδή πιστεύουμε ότι άμεσα πρέπει να παρέμβει η δικαιοσύνη και ταυτόχρονα το Υπουργείο λαμβάνοντας συγκεκριμένα μέτρα.
Κύριε Υπουργέ, είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία χρειαστείτε.
Με εκτίμηση
Για το Δ.Σ. του ΠΑΚΟΕ
Ο Πρόεδρος, Ο Γενικός Γραμματέας,
Παναγιώτης Χριστοδουλάκης Κων/νος Σολδάτος
Καθηγητής Παν/μίου Ιατρός