Αθήνα, 18 / 05 / 2015
Αρ. Πρωτ.: 7877

 

 

Προς

1. κα Ρένα Δούρου

Περιφερειάρχης Αττικής

 

2. κ Θεόδωρο Σχινά

Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου

3. κ Χρήστο Καραμάνο

Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών

4. κα Κατερίνα Θανοπούλου

Αντιπεριφερειάρχη Κοινωνικής Πολιτικής

 

5. κ Πέτρο Φιλίππου

Αντιπεριφερειάρχη Ανατολικής Αττικης

 

Κοιν.: 1. Γραφείο Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος

2.   Γραφείο κου Παναγιώτη Νικολούδη, Υπουργού Επικρατείας

 

 

Κυρία Περιφερειάρχη, κύριοι Αντιπεριφερειάρχες,

 

Με αφορμή την αλληλογραφία (συνημμένη) μεταξύ του Υπουργείου Εργασίας, Υπουργού Επικρατείας κου Νικολούδη και της Π.Ε.Σ.Κ.Ο. (Πανελλήνια Ένωση Συμπράξεων Κοινωνικής Οικονομίας) και τις καταγγελίες που έχουμε τεκμηριώσει με στοιχεία, σχετικά αφενός με τη διττή δράση της Ε.Ε.Τ.Α.Α. (Ελληνικής Εταιρίας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε.), ως δικαιούχου και συμπράττοντα φορέα σε σχεδόν όλα τα προγράμματα της Ε.Ε. που λειτουργεί, και αφετέρου με τη σκανδαλώδη ανάθεση 24 προγραμμάτων, την περίοδο 2012-2013, από τα 65 ΤΟΠΣΑ, – τα οποία υλοποιούνται τώρα στην Περιφέρεια Αττικής από τις ΑΜΚΧ εταιρίες του κυρίου Κων/νου Μπάστα -ΚΕΑΕΠ, ΚΕΚ επιμόρφωση και ΩΜΕΓΑ-, ποσού 7-8 εκατομμυρίων ευρώ, σας παραθέτουμε τα παρακάτω ερωτήματα και περιμένουμε την άμεση απάντηση σας, προκειμένου να προβούμε στις δικαστικές ενέργειες για την αντιμετώπιση της απαράδεκτης και ανεξέλεγκτης κατάστασης που επικρατεί στο χώρο της υλοποίησης κοινοτικών προγραμμάτων – αυτό αποδεικνύεται από την αναφορά-καταγγελία της αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας κας Αντωνοπούλου στις 12-04-2015 – και από τις καθημερινές καταγγελίες που δεχόμαστε στα γραφεία του ΠΑΚΟΕ.

 

Τα ερωτήματα είναι:

 

1. Γνωρίζεται με ποιο υφιστάμενο πολιτικό καθεστώς και ποιο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργεί, η ΕΕΤΑΑ ΑΕ, ώστε να της δίνεται η δυνατότητα να λειτουργεί σχεδόν συνήθως ως δικαιούχος φορέας, αλλά ταυτόχρονα και ως συμπράττων, υφαρπάζοντας έτσι ποσά που ανέρχονται τα δύο τελευταία χρόνια περίπου στο 1 δις ευρώ;

2. Ποιοι είναι οι μηχανισμοί ελέγχου στην Περιφέρεια και οι οποίοι εγκρίνουν την εκταμίευση τέτοιων υπέρογκων ποσών;

3. Ποιοι είναι οι μηχανισμοί που παρακολουθούν την εξέλιξη των προγραμμάτων και την εφαρμογή στην εξεύρεση μόνιμης εργασίας των εμπλεκόμενων;

4. Πώς αντιμετωπίζετε την υλοποίηση προγραμμάτων από εταιρίες που άμεσα ή έμμεσα ελέγχει πάντοτε από ένα γραφείο του στην Κυψέλη, ο εγκέφαλος της και αυτουργός Κωνσταντίνος Μπάστας, πρώην περιφερειακός σύμβουλος της Περιφέρειας Αττικής με την παράταξη Γ. Σγουρού και πρώην στενός συνεργάτης διευθυντής του πολιτικού γραφείου της υπουργού Παιδείας κας Διαμαντοπόύλου.

 

Έχει δημιουργήσει κύκλωμα ΜΚΟ με επίκεντρο (την ΚΕΑΕΠ – πρώην ΙΝΠΑ), που εδρεύει Κυψέλης 16, όπου βρίσκεται και το αρχηγείο του κυκλώματος. Τυπικά έχει παραιτηθεί από πρόεδρος από τότε που έγινε διευθυντής του γραφείου της κας Διαμαντοπούλου, αλλά διευθύνει τις εταιρίες με αχυρανθρώπους.

 

Από τη θέση του υπεύθυνου προγραμμάτων στην Περιφέρεια κατόρθωσε από τα 65 εγκριθέντα έργα να κατευθύνει τα 24 σε Αναπτυξιακές Συμπράξεις που έστησε ο ίδιος ελέγχοντας αυτές τις συμπράξεις την ΚΕΑΕΠ και 5-6 άλλες εταιρίες που ελέγχει με αχυρανθρώπους.

 

Ο ισχυρισμός αυτός αποδεικνύεται από το γεγονός ότι όλοι οι φάκελοι των έργων και το διευθυντήριο και το «εργαστήριο» εικονικών υλοποιήσεων βρίσκονται στο γραφείο του.

 

Στο τυπικό μέρος της υπόθεσης σύμφωνα με την κωδ.40 αριθ πρωτ 2399 3-7-12, κάθε επιχείρηση έχει δικαίωμα να λαμβάνει μέρος σε απεριόριστες προτάσεις – σχέδια με τον περιορισμό μόνον σε μία πρόταση για συντονιστής εταίρος κι αυτό ενδεχομένως θα επικαλεσθεί σε έλεγχο. Στην προκειμένη περίπτωση όμως υπάρχει νομικό κώλυμα αφού ήταν ταυτόχρονα και πολιτικός προϊστάμενος. Πρόκειται για πολιτικό μαύρο χρήμα με εικονικές υλοποιήσεις σε μεγάλο βαθμό και παράνομο πλουτισμό με την εμπλοκή του στην διαχείριση σε όλο το κύκλωμα διαπλοκής χρησιμοποιώντας αχυρανθρώπους στενά συγγενικά του πρόσωπα.

 

Η διασταύρωση των στοιχείων αυτών με τραπεζικούς λογαριασμούς και το πόθεν έσχες των περιουσιακών του στοιχείων θα αποδείξει του λόγου το αληθές για παράνομο πλουτισμό.

 

Με τον ίδιο τρόπο υφάρπαξε πόρους από 30 περίπου προγράμματα της ψηφιακής σύγκλισης όταν ήταν σύμβουλος της κας Διαμαντοπούλου.

 

Και μόνον το γεγονός ότι η ΜΚΟ ΚΕΑΕΠ βρίσκεται μέσα στο 1/3 των εγκεκριμένων προγραμμάτων της Περιφέρειας ΤΟΠΣΑ είναι σκάνδαλο στο επίπεδο αξιολόγησης ελέγχου και νομιμότητας για την ίδια την Περιφέρεια.

 

Στο γραφείο του εργάζονται περίπου 25 άτομα για αυτήν τη δουλειά μόνον για τη γραφειοκρατία, γεγονός αδικαιολόγητο από κάθε άποψη για μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρία να ελέγχει ένα τέτοιο σύστημα συναλλαγής.

 

Ο Κωνσταντίνος Μπάστας δεν πήρε τα 24 προγράμματα από την Περιφέρεια Αττικής σε μία δική του εταιρία, αλλά δημιουργώντας δικά του ελεγχόμενα εταιρικά σχήματα αναπτυξιακών «Συμπράξεων», βάζοντας εναλλακτικά μέσα σε αυτά τα σχήματα τις δικές του εταιρίες τις οποίες ελέγχει με αχυρανθρώπους. Αυτές οι εταιρίες είναι:

 

  • ΚΕΑΕΠ
  • ΚΕΚ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
  • ΩΜEGA TECHNOLOGY – ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΗΣΘκαιΣΙΑΕΕ
  • Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων (ΚΕΑΝ)
  • ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΕΠΕ

 

Τέλος επιτέλους, σεις που είστε τώρα στη «εξουσία» πρέπει πολύ καλά να γνωρίζεται, ότι ο αγώνας για την κατάκτησή της, δεν έχει καμία σχέση με τη διατήρηση καθώς και με τη χρηστή διοίκησή της.

 

Θέλει οργάνωση, έλεγχο και καθημερινή αντιμετώπισή της και το βασικότερο χρειάζεται τόλμη και αρετή η όποια εξουσία διοικείται από εσάς.

 

Εμείς οι πολίτες και οι φορείς που τους εκφράζουν, περιμένουν, αλλά μην ξεχνάτε πέρασαν οκτώ και πλέον μήνες που διαχειρίζεστε την εξουσία που με γλέντια και πανηγύρια γιορτάσατε την κατάκτησή της, αλλά φροντίστε να ανταποκριθείτε επάξια στην ψήφο εμπιστοσύνης που έδειξαν οι Αττικοβοιωτοί πολίτες σε σας.

 

Περιμένουμε άμεσα τις απαντήσεις σας και τα όποια στοιχεία… πολλά… είναι στη διάθεσή σας.

 

 

Για το Δ.Σ. του ΠΑΚΟΕ

 

 

Ο Πρόεδρος,                                Ο Αντιπρόεδρος,                         Ο Γενικός Γραμματέας,

Παναγιώτης Χριστοδουλάκης           Αθανάσιος Πετρογιάννης                        Κων/νος Σολδάτος

Πανεπιστημιακός                         Πολιτικός Μηχανικός                                            Γιατρός

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ  27/05/2015

 

Η Περιφερειακή αρχή μόλις ενημερώθηκε στις 21-5-2015 για τις καταγγελίες σχετικά με την ΕΕΤΑΑ (την Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε.) «ως δικαιούχου και συμπράττοντα φορέα σχεδόν σε όλα τα προγράμματα της ΕΕ» και τη «σκανδαλώδη ανάθεση 24 από τα 65 προγράμματα ΤΟΠΣΑ της περιόδου 2012 – 2013 σε εταιρείες πρώην Περιφερειακού Σύμβουλου της τότε παράταξης Σγουρού», που απεύθυνε το ΠΑΚΟΕ προς την Περιφέρεια Αττικής, τον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος και τον Υπουργό Επικρατείας για την καταπολέμηση της διαφθοράς κ. Νικολούδη, ενήργησε άμεσα και προχώρησε στον πλήρη έλεγχο του σχετικού φακέλου.
Κατόπιν αυτού διαπιστώθηκε ότι με απόφαση του τέως Περιφερειάρχη Αττικής (ΑΠ απόφασης 3846/28-9-2012 ΑΔΑ: Β4ΤΜ7Λ7-ΦΗ4) είχε οριστεί στην επιτροπή αξιολόγησης των ΤΟΠΣΑ Περιφερειακός Σύμβουλος της τότε παράταξης του τέως περιφερειάρχη Γ. Σγουρού.
Στη συνέχεια, η Περιφέρεια Αττικής απέστειλε τη σχετική καταγγελία στην αρμόδια Διαχειριστική Αρχή προκειμένου να διερευνηθούν περαιτέρω τα καταγγελλόμενα. Από τον περαιτέρω έλεγχο της υπόθεσης προέκυψε ότι δεν έχουν υποβληθεί οι σχετικές υπεύθυνες δηλώσεις περί μη ύπαρξης σύγκρουσης συμφερόντων όπως προβλέπει η σχετική πρόσκληση του προγράμματος ΕΣΠΑ (ΑΠ πρόσκλησης 2399/3-7-2012 ΑΔΑ: Β41Β7Λ7-41Ι).
Συγκεκριμένα η πρόσκληση ορίζει ότι: «Τα µέλη των Επιτροπών Αξιολόγησης δεν επιτρέπεται να έχουν εµφανή ή αφανή οικονοµική σχέση και εν γένει συνεργασία οποιασδήποτε µορφής µε τους προτείνοντες την ενέργεια φορείς. Επίσης δεν επιτρέπεται να έχουν συγγενικό δεσµό µέχρι και τρίτου βαθµού συγγενείας µε τους µετόχους ή και τους νοµίµους εκπροσώπους των προτεινόντων φορέων ή και τον ∆ιευθυντή αυτών. Σε περίπτωση που συντρέχει οποιοδήποτε από τα προαναφερόµενα κωλύµατα το µέλος της Επιτροπής Αξιολόγησης οφείλει να ζητά την εξαίρεσή του. Προς το σκοπό αυτό τα µέλη των Επιτροπών Αξιολόγησης, µετά τον ορισµό τους, υποβάλλουν σχετική Υπεύθυνη ∆ήλωση του Ν. 1599/86».
Επιπλέον, ύστερα από ενδελεχή έλεγχο προέκυψε σειρά περαιτέρω ερωτημάτων σχετικά με τη νομιμότητα συμμετοχής πολιτικού προσώπου σε μια τόσο σημαντική επιτροπή Αξιολόγησης του ΕΣΠΑ και μάλιστα χωρίς καμία διαδικασία επιλογής ή κλήρωσης. Δηλαδή χωρίς κανένα εχέγγυο νομιμότητας.
Κατά συνέπεια δημιουργείται έντονος προβληματισμός σχετικά με τη συνέχιση από την Περιφερειακή Αρχή της χρηματοδότησης του προγράμματος των ΤΟΠΣΑ και εξετάζεται ακόμη και η αναγκαιότητα αναστολής της επιλεξιμότητας των σχετικών δαπανών στο ΕΣΠΑ.

Όσον αφορά δε στα ερωτήματα που θέτει η καταγγελία του ΠΑΚΟΕ διευκρινίζονται τα εξής:

  1. Η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) ΑΕ δεν αποτελεί δικαιούχο φορέα των ΤΟΠΣΑ της Περιφέρειας Αττικής, ούτε συμπράττον μέλος σε αυτά.
  2. Οι μηχανισμοί ελέγχου σχετίζονται με το σύστημα διαχείρισης και ελέγχου του ΕΣΠΑ και αποτελούν αρμοδιότητα της οικείας διαχειριστικής αρχής και των λοιπών ελεγκτικών υπηρεσιών του ΕΣΠΑ. Την δε εκταμίευση των πόρων για την υλοποίηση του έργων των ΤΟΠΣΑ εκτελεί το Περιφερειακό Ταμείο, μετά από εισηγήσεις και ελέγχους της οικείας Διαχειριστικής Αρχής. Η εκταμίευση αυτή βασίζεται στην αρχική απόφαση έγκρισης των ΤΟΠΣΑ, η οποία πήρε το «πράσινο φως» από την Επιτροπή Αξιολόγησης, μέλος της οποίας ήταν ο αναφερόμενος στην καταγγελία τέως Περιφερειακός Σύμβουλος.
  3. Σε ό,τι αφορά στην εξεύρεση μόνιμης εργασίας των εμπλεκομένων, αυτό αποτελεί προϋπόθεση για την αποτελεσματική ολοκλήρωση των προγραμμάτων ΤΟΠΣΑ και το οποίο θα κριθεί πριν την τελική εκταμίευση και το κλείσιμο συνολικά του προγράμματος.
  4. Οι αρμοδιότητες της Περιφέρειας δεν της επιτρέπουν πλήρη πρόσβαση σε στοιχεία και έγγραφα προκειμένου να αποσαφηνιστούν τα ζητήματα που αναφέρονται στη συμμετοχή τέως περιφερειακού συμβούλου σε «εταιρίες που άμεσα ή έμμεσα» ελέγχει το συγκεκριμένο άτομο. Αυτό αποτελεί αντικείμενο των εισαγγελικών και δικαστικών αρχών.

Η Περιφέρεια Αττικής μετά τα παραπάνω, πιστή στις αρχές της τήρησης της νομιμότητας, της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας στην αξιοποίηση των πόρων των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, κοινοποιεί άμεσα όλα τα σχετικά έγγραφα και τις ενέργειές της στον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος και στον Υπουργό Επικρατείας για την καταπολέμηση της διαφθοράς κ. Νικολούδη για περαιτέρω διερεύνηση.
Παράλληλα οι αρμόδιες Υπηρεσίες της Περιφέρειας συνεχίζουν τον περαιτέρω και ενδελεχή έλεγχο της καταγγελίας. Αυτή είναι η έμπρακτη απάντηση στους ελάχιστους που έσπευσαν να αναγάγουν εαυτούς σε εισαγγελείς και κατηγόρους της νέας Περιφερειακής Αρχής πριν καν λάβουν πλήρη γνώση των δεδομένων και των ενεργειών αυτής.

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΕΓΓΡΑΦΑ

Αλληλογραφία μεταξύ του Υπουργείου Εργασίας, Υπουργού Επικρατείας κου Νικολούδη και της Π.Ε.Σ.Κ.Ο.

 

ΑΠΟΚΟΜΑΤΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Συκοφαντίες αντί πειστικών απαντήσεων  Η ΑΥΓΗ 03/06/2015

Επιστολή της ΕΕΤΑΑ για το ρεπορτάζ  Η ΑΥΓΗ 03/06/2015

ΓΙΑ ΜΠΑΣΤΑ ΛΙΓΟ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ  ΕΠΙΚΑΙΡΑ 28/05/2015

«Στο μικροσκόπιο» βάζει η Περιφέρεια  ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 28/05/2015

ΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΤΗΝ ΕΕΤΑΑ  Η ΑΥΓΗ 28/05/2015