Μεγάλος κίνδυνος για τα δημόσια έργα καθώς κινδυνεύουν με αναβολή, όσα έχουν προγραμματιστεί για το επόμενο τρίμηνο, λόγω των πολιτικών αναταραχών του τελευταίου τριμήνου, των καθυστερήσεων στην εκκίνηση του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 και στην έλλειψη πόρων. Σύμφωνα με έρευνες , από τους 40 μεγάλους διαγωνισμούς, συνολικού ύψους 747 εκατ. ευρώ, που είχαν προγραμματιστεί για το τρίμηνο Δεκέμβριος-Φεβρουάριος αναβλήθηκαν σχεδόν οι μισοί!

Πάνω από  το 50% του συνολικού προϋπολογισμού των έργων που είχαν προγραμματιστεί για το ανωτέρω χρονικό διάστημα το κάλυπτε ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος. Ο διαγωνισμός αυτός είχε εξαγγελθεί περίπου 10 φορές από  τον πρώην υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, χωρίς να πραγματοποιηθεί ποτέ. Σημειωτέον ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέστρεψε προς επανυποβολή το σχέδιο «Μεταφορές και Περιβάλλον» του νέου ΕΣΠΑ, το οποίο είχε εγκριθεί στα τέλη του προηγούμενου έτους.

Την ίδια περίπου τύχη είχαν και άλλοι διαγωνισμοί, όπως  ο διαγωνισμός του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τα έργα κατασκευής δικτύων μεταφοράς και διανομής νερού-άρδευσης στους Δήμους Ασκληπειού και Επιδαύρου, ο διαγωνισμός εξυγίανσης-αποκατάστασης κτιριακών εγκαταστάσεων και περιβάλλοντος χώρου στα πρώην μεταλλεία Αμιάντου Βορείου Ελλάδος στο Ζιδάνι Σερβίων-Βελβεντού. Τέλος ένας ακόμη διαγωνισμός που κηρύχτηκε άγονος είναι αυτός για την αποπεράτωση και εκσυγχρονισμό των κτιριακών υποδομών του Ωδείου Αθηνών. Πολλές αναβολές επίσης υπήρξαν και σε κρίσιμα έργα αποκατάστασης παράνομων χωματερών.

Δυστυχώς όμως, οι καταρρακτώδεις αναβολές που πέφτουν στα μικρότερα έργα του κατασκευαστικού κλάδου, δεν είναι οι μόνες! Προς αναβολή οδεύουν και τρείς μεγάλοι διαγωνισμοί για έργα με συμβάσεις παραχώρησης.

Ο υπουργός Οικονομικών κ. Σταθάκης καθώς και ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζης έχουν επισημάνει ότι η νέα κυβέρνηση θέλει να επικεντρωθεί σε πολλά μικρότερα έργα κι όχι σε φαραωνικές επενδύσεις.

Ένα έργο που θεωρείται πολύ σημαντικό και ελκυστικό, θα λέγαμε, είναι το έργο της ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος. Ο διαγωνισμός αυτός εκπνέει στα τέλη Μαρτίου και έχει  παραταθεί έως σήμερα επτά φορές! Οι βουλές της κυβέρνησης είναι άγνωστες για αυτό το έργο και ειδικότερα αν θα κατασκευαστεί μέσω παραδοσιακής εργολαβίας ή μέσω σύμβαση παραχώρησης  όπου οι πολίτες-χρήστες θα πληρώνουν διόδια.