Σύμφωνα με σχέδιο νόμου του ΥΠΕΚΑ, ανοίγει ο δρόμος για την μεταφορά αποβλήτων με πλοία της γραμμής ή με πλοία ειδικής ναύλωσης. Την μεταφορά θα μπορούν να εκτελούν πλοία σε τακτικά δρομολόγια ή ειδικά δρομολόγια άνευ επιβατών που συνδέουν τις περιοχές αποστολής και παραλαβής αποβλήτων. Σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες του ΥΠΕΚΑ, η ρύθμιση έρχεται να λύσει το πρόβλημα των παράνομων ΧΑΔΑ σε μικρά και μεσαία νησιά και αφορά αστικά στερεά και ανακυκλώσιμα απόβλητα και όχι επικίνδυνα υλικά.
Το φορτίο των αποβλήτων που θα μεταφέρεται με πλοία θα είναι σε μορφή δέματος καλυμμένου καλά με αδιάβροχο υλικό, ανθεκτικό στη φωτιά και σε κλειστή καρότσα. Ειδικά για τα σύμμεικτα απορρίμματα, απαιτείται μονάδα ή απορριμματοφόρο κλειστού τύπου, ενώ σε περίπτωση που προκληθεί θαλάσσια ρύπανση προβλέπονται ποινικές, χρηματικές και πειθαρχικές κυρώσεις.
Όλη αυτή η ιστορία μας θυμίζει τα πλοία φαντάσματα που την δεκαετία του ’90 τα γέμιζαν με τοξικά απόβλητα και μετά… η αυτοβύθιση. Δεν τα έβρισκε κανένας.
Χορός εκατομμυρίων γι’ αυτή τη δουλειά. Το ίδιο φοβόμαστε ότι θα γίνει και τώρα, γιατί ποιος θα ξέρει εάν μαζί με τα σκουπίδια σε μια δεύτερη στάση, δεν φορτώνονται και τοξικά, και όλα μαζί τελικά δεν καταλήγουν στον σιωπηλό αποθέτη, την θάλασσα;
Σε ποια χώρα της Ε.Ε. γίνεται αυτό κύριοι της εξουσίας;