Δελτίο Τύπου 946Αθήνα, 11/2/2025

  Η υπερβολική παραγωγή περιβαλλοντικού θορύβου, που προκαλείται από τον άνθρωπο ή τις μηχανές  υποβαθμίζει το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής, και  σύμφωνα με το  Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας  αποτελεί τον δεύτερο (μετά την ατμοσφαιρική  ρύπανση) μεγαλύτερο περιβαλλοντικό κίνδυνο για την υγεία μας. 

 Στις προηγμένες χώρες, όταν μιλάμε για τον περιβαλλοντικό θόρυβο εννοούμε κυρίως τον κυκλοφοριακό θόρυβο. Κύριες και δευτερεύουσες οδικές αρτηρίες με όλο και αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο,  μοιραία οδηγούν σε αύξηση της στάθμης θορύβου. 

  Στις 8/2/2025 ο στόχος της επιστημονικής ομάδας του ΠΑΚΟΕ ήταν οι μετρήσεις των επιπέδων κυκλοφοριακού θορύβου στους κεντρικούς δρόμους του Πειραιά  τα σαββατοκύριακα.

Επιλέχθηκαν η  λεωφόρος Ακτή Καλλιμασιώτη (κοντά στο Μετρό) και Λεωφόρος  Δημοκρατίας (Κερατσίνι). Συνάμα η διερεύνηση συμπεριέλαβε και την μέτρηση των επιπέδων θορύβου στις αποβάθρες του Μετρό του Πειραιά.

Η ηχορύπανση είναι από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου της Αττικής και είναι αντίστοιχης  σοβαρότητας με αυτό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Για την προστασία της δημόσιας υγείας έχουν θεσπιστεί όρια επιτρεπόμενου θορύβου στις αστικές περιοχές έως 55dB κατά τις εργάσιμες ώρες και 45 dB τις ώρες κοινής ησυχίας. Η έκθεση σε έντονο, συχνό και διαρκή θόρυβο μπορεί να προκαλέσει ακόμη και απώλεια ακοής, ενώ διεγείρει το αυτόνομο νευρικό σύστημα. 

 Η παραγωγή περιβαλλοντικού θορύβου μετρήθηκε στα παρακάτω σημεία:

Σημείο 1.   37.948001, 23.642153. Πειραιάς. Στ. Μετρο. Αποβάθρες. 

Σημείο 2.   37.947453, 23.642137. Πειραιάς.  Ακτή Καλλιμασιώτη. 

Σημείο 3.   37.957720, 23.627344. Πειραιάς. (Κερατσίνι) . Λεωφόρος Δημοκρατίας.

  1. Πίνακας επιτόπιων μετρήσεων κυκλοφοριακού θορύβου .
 Μετρήσεις θορύβου.  (σε   dB (A).)
Σημείο 1Σημείο 2.Σημείο 3.
ΏραΜετρήσεις ΘορύβουΏραΜετρήσεις ΘορύβουΏραΜετρήσεις Θορύβου
111:4047,811:0069,612:4562,6
211:4249,111:0264,412:4765,5
311:4460,111:0463,712:4968,1
411:4668,511:0669,512:5168,5
511:4872,311:0871,112:5365,5
611:5079,511:1064,612:5569,1
711:5283,311:1270,512:5770,5
811:5484,411:1478,312:5978,4
911:5670,511:1672,113:0171,1
1011:5863,511:1869,113:0272,5
1112:0065,311:2065,513:0475,4
1212:0258,311:2269,613:0669,5
1312:0460,211:2472,113:0865,5
1412:0668,511:2678,213:1065,5
1512:0872,311:2876,213:1272,3
1612:1078,511:3068,513:1477,4
1712:1282,311:3268,413:1671,6
1812:1485,111:3464,513:1878,5
  • Πίνακας επαναληπτικών επιτόπιων μετρήσεων κυκλοφοριακού θορύβου .
 Μετρήσεις θορύβου.  (σε   dB (A).)
Σημείο 1Σημείο 2.Σημείο 3.
ΏραΜετρήσεις ΘορύβουΏραΜετρήσεις ΘορύβουΏραΜετρήσεις Θορύβου
113:4576,414:2567,515:2073,4
213:4771,114:2767,415:2270,6
313:4968,214:2864,615:2473,4
413:5178,614:3069,515:2668,1
513:5384,514:3273,815:2865,5
613:5565,514:3475,515:3064,4
713:5778,414:3678,615:3268,6
813:5976,814:3878,515:3466,9
914:0163,314:4079,615:3670,3
1014:0476,514:4274,515:3870,8
1114:0672,514:4477,315:4073,2
1214:0868,514:4676,515:4272,8
1314:1071,514:4865,515:4471,1
1414:1276,214:5062,515:4665,5
1514:1484,314:5274,315:4867,2
1614:1685,214:5472,315:5064,5
1714:1879,514:5669,515:5271,1
1814:2076,314:5862,515:5475,3

  Για το σημείο 1 που είναι η πλατφόρμα του Μετρό (εσωτερικός χώρος),  ο μέσος όρος των μετρήσεων (69,4 dB και 75,1 dB) ξεπερνά  100% το επιτρεπόμενο όριο   που είναι 35 dB.

Στα σημεία 2 και 3  η εικόνα είναι παρόμοια.

  Η αύξηση του θορύβου στη  Ακτή Καλλιμασιώτη του Πειραιά και στο σημείο 3 (Λεωφόρος Δημοκρατίας)  ξεπερνά το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο τον 55 dB  (εξωτερική χώροι) περίπου 30% . 

  Μετά την ανάλυση των αποτελεσμάτων  το ΠΑΚΟΕ πιστεύει ότι η ένταση θορύβου στα προαναφερόμενα σημεία είναι σχετικά υψηλή,  σε σχέση με τα επιτρεπόμενα όρια και γι’ αυτό,  η  ΜΕΤΡΟ Α.Ε.  πρέπει να πάρει τα κατάλληλα ηχομονωτικά μέτρα.

Για τα δε άλλα δυο σημεία ο Δήμος και η Αστυνομία πρέπει να εφαρμόζουν αυστηρά την νομοθεσία.

Από την γραμματεία του ΠΑΚΟΕ.