7.150 ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ 2023!

Δελτίο Τύπου 932 Αθήνα, 2/1/2025

Το ΠΑΚΟΕ προτείνει στους δήμους που έχουν υποβάλει αγωγές αποζημίωσης :

1.Εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας με άμεση στάση νυχτερινών πτήσεων (2400-0600).

2.Να αποδεχθούν τις παραβάσεις του 2023 οι προκαλούντες την βλάβη.

3.Να παραδεχθούν ότι οι κάτοικοι βρίσκονται σε μόνιμη βλάβη της ψυχικής τους υγείας.

Οι κάτοικοι των Σπάτων έχουν απαυδήσει με την κατάσταση των πτήσεων στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και της συνεχώς προκαλούμενης ηχορρύπανσης εις βάρος της υγείας τους.

Έτσι λοιπόν τέσσερεις Δήμοι της Ανατολικής Αττικής (Αρτέμιδος-Σπάτων, Ραφήνας-Πικερμίου, Μαρκοπούλου και Κρωπίας) παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους και στρέφονται νομικώς κατά του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών, με αγωγές και ασφαλιστικά μέτρα, απαιτώντας την τήρηση των ευρωπαϊκών κανονισμών, δηλαδή να μην πετούν τα αεροπλάνα χαμηλά, πάνω από κατοικημένες περιοχές, δημιουργώντας όχι μόνον θόρυβο αλλά και σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως δήλωσε η δήμαρχος Ραφήνας-Πικερμίου Δήμητρα Τσεβά.

Καταγγελίες πολιτών και δημοσιεύματα εφημερίδων (Political) αναφέρουν «παράνομα» δρομολόγια αεροπορικών εταιρειών, προκειμένου να γλυτώσουν καύσιμα.

Τα επίπεδα θορύβου είναι ιδιαίτερα υψηλά, ακόμη και τις νυκτερινές ώρες, με τις πτήσεις να συνεχίζονται ασταμάτητα.

Ορισμένοι μιλούν για «διαρκές μαρτύριο», με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), η οποία είναι υπεύθυνη, να μην τηρεί κανέναν κανονισμό.

Έρευνες και μετρήσεις κάνουν λόγο ακόμη και για καρδιαγγειακές παθήσεις των κατοίκων που μένουν στην ευρύτερη περιοχή των Μεσογείων.

Χωρίς να υπάρχει στην Ελλάδα σύστημα ελέγχου θορύβου!

Ωστόσο, το σωματείο «Περιβαλλοντική Αρμονία» αυτοβούλως έχει εγκαταστήσει σε τέσσερα καίρια σημεία μετρητές ελέγχου θορύβου SPM-483, ώστε να γίνονται ακριβείς μετρήσεις θορύβου κατά την προσγείωση και την απογείωση των αεροσκαφών. Επίσης έχει εγκαταστήσει δύο σταθμούς λήψης σημάτων της θέσης τους που εκπέμπονται από τα αεροσκάφη (Α/Φ) και καταγράφουν την πορεία των Α/Φ με συχνότητα δυο τρία σημεία το δευτερόλεπτο.

Ο επιστημονικός σύμβουλος του σωματείου Θανάσης Παπαγγελής, ο οποίος παρακολουθεί τις μετρήσεις, στέλνει τα δεδομένα στην διεθνή πλατφόρμα για την όχληση θορύβου (eans.net), καθ’ όσον αφορά τις παραβιάσεις ορίων θορύβου που έχουν θεσμοθετηθεί στην χώρα μας (ΦΕΚ 1357 27/4/2012 Άρθρο 4).

Ειδικότερα: «Επιπροσθέτως φτιάξαμε ένα software, ένα πρόγραμμα, το οποίο καταγράφει επακριβώς την πορεία των Α/Φ όλων των απογειώσεων και εξετάζει αν η πορεία είναι σύμφωνη με τη σωστή διαδικασία απογείωσης (NADAP-A) για τη μείωση του θορύβου. Για κάθε πτήση με ένδειξη μη τήρησης της ορθής διαδικασίας καταγράφονται αναλυτικά όλα τα στοιχεία, τα δεδομένα που αποδεικνύουν την παράβαση. Η εξέταση των δεδομένων πτήσεων γίνεται καθημερινά. Το σύστημα τηρεί δεδομένα παραβάσεων από τον Ιούλιο του 2023 (7.150 ενδείξεις παραβάσεων μέχρι σήμερα).»

Δυο ιπτάμενοι της Πολιτικής Αεροπορίας, υπό τον όρο της ανωνυμίας, δηλώνουν τα παρακάτω:

 Ο πρώτος κυβερνήτης έχοντας εκτελέσει χιλιάδες ώρες πτήσεις ανέφερε πως «υπάρχει αναρχία στο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, αυτό συμβαίνει, διότι βολεύει τις εταιρείες για να κάνουν οικονομία στα καύσιμα. Ήδη έχουμε μπει στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τους ελέγχους να είναι συνεχείς. Παράλληλα η ΑΠΑ δεν διαθέτει την τεχνολογική υποστήριξη, ώστε να εντοπίσει η υπηρεσία πότε γίνεται παραβίαση, οπότε κανένας δεν εγκλήθηκε είτε να του γίνει παρατήρηση, είτε να πληρώσει πρόστιμο. Επί είκοσι χρόνια δεν έχουν κόψει ούτε ένα πρόστιμο. Όταν κάναμε την παραμικρή παραβίαση στην Αγγλία ή στη Γερμανία, πριν φτάσουμε στην Ελλάδα και προσγειωθούμε, είχε έρθει στην εταιρεία το πρόστιμο, η αναφορά και τα αποδεικτικά στοιχεία» κατέληξε ο πιλότος.

Ο δεύτερος κυβερνήτης Πολιτικής Αεροπορίας, που σήμερα εργάζεται για αμερικανική αεροπορική Εταιρεία, σε ερώτηση της εφημερίδας Political για ποιους λόγους δεν υπάρχει απαγόρευση πτήσεων τις βραδινές ώρες, όπως συμβαίνει, π.χ. στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης, ανέφερε: «Τα slots (δηλαδή, οι χρονοθυρίδες) του αεροδρομίου είναι φτηνότερες τέτοιες ώρες (άρα μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα για το αεροδρόμιο) και παράλληλα εξυπηρετούνται οι αεροπορικές εταιρείες να ακολουθήσουν το στρατηγικό τους πλάνο, π.χ., η Aegean θα προσγειωθεί στις 4.00 π.μ. από Λισαβόνα, ώστε οι επιβάτες/τουρίστες να προλάβουν τις πρωινές πτήσεις για τα νησιά» κατέληξε.

Παρ’ όλα αυτά, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας αρνείται τις παραβιάσεις.

Παράλληλα ο πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΕΚΕ) Παναγιώτης Ψαρός αναφέρει ότι ακολουθούνται απαρέγκλιτα όλα τα πρωτόκολλα. «Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας συμβάλλουν στη μείωση του θορύβου στις περιοχές γύρω από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών τηρώντας τις επιχειρησιακές διαδικασίες που έχουν εγκριθεί και είναι δημοσιευμένες στο AIP Ελλάδας, έχοντας σε κάθε περίπτωση ως προτεραιότητα την ασφάλεια των πτήσεων.»

Κάτοικος της περιοχής του Μαρκόπουλου απέστειλε τέσσερα ενημερωτικά emails σε διάστημα δύο μηνών στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας για να καταγγείλει τις παραβιάσεις των αεροσκαφών στην περιοχή.

Ο διοικητής της ΑΠΑ, σε απαντητικό email που το «P» έχει στην διάθεσή του, ανέφερε ότι δεν υπάρχει καμμία παρατυπία του οργανισμού: «Από τη διερεύνηση που έχει γίνει για τις συγκεκριμένες πτήσεις που αναφέρεστε, δεν προκύπτει κάποια παραβίαση κανόνων πτήσεων» κατέληξε.

Βάσει του διεθνούς κανονισμού για την λειτουργία των αεροδρομίων, είναι υποχρεωτικό να είναι εγκατεστημένο ένα μόνιμο σύστημα παρακολούθησης της στάθμης θορύβου στις περιοχές γύρω από τα αεροδρόμια, ιδιαίτερα όταν αυτές περιλαμβάνουν κατοικημένες ζώνες. Δεδομένου ότι το σύστημα αυτό καταγράφει σε 24ωρη βάση τα επίπεδα θορύβου από τις πτήσεις αεροσκαφών.

Η υπόθεση έχει ανατεθεί σε δικηγόρο και έχουν προσκομιστεί όλα τα στοιχεία. Έχει επίσης οριστεί τεχνικός σύμβουλος, ενώ το επόμενο διάστημα ομάδα ειδικών από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο αναλαμβάνει δράση και θα πραγματοποιήσει ηχομετρήσεις στις περιοχές που πλέον βρίσκονται πλησίον του αεροδρομίου, καθώς και δειγματοληψία εδάφους, στοχεύοντας σε μια εμπεριστατωμένη αξιολόγηση των επιπτώσεων.

Ο Χρήστος Ρόκας, κάτοικος Μαρκοπούλου και οινοποιός, δήλωσε στο «Political»: «Είναι πολλά τα 24ωρα που δεν μπορούμε να ησυχάσουμε από τον θόρυβο, ιδίως από τις υπερπτήσεις και τα ελικοφόρα, κυρίως με νοτιά, δεν αντέχουμε άλλο. Δεν μπορούμε να θυσιάσουμε την υγεία μας».

Με κάποια διασταλτική ερμηνεία μπορεί κάποιος να πάρει την αδειοδότηση. Στην περιοχή της Λούτσας και των Σπάτων, στο Μάτι αλλά και στην Βάρη, πρέπει να εγκατασταθεί αυτό το σύστημα ελέγχου, εκεί δηλαδή που είναι οι τέσσερεις διάδρομοι. Η Αθήνα θα έπρεπε να διαθέτει οκτώ τέτοια συστήματα καταγραφής!

ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΑΚΟΕ