50% ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΟ ΠΑΚΟΕ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 600 Αθήνα 09/02/2022

Επτάμισι εκατομμύρια (7,500,000) αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Ελλάδα (απογραφή 2021).

Ο φόβος της πανδημίας και η ανοργανωσιά των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, έχουν κάνει το ΙΧ αυτοκίνητο πλέον εργαλείο για την εργασία πολλών ελλήνων. Για αυτό η κυκλοφορία έχει αυξηθεί με αποτέλεσμα η ατμοσφαιρική ρύπανση να έχει εκτοξευθεί πέραν των επιτρεπτών ορίων, αλλά και η κατανάλωση καυσίμων σήμερα να έχει ξεπεράσει αντίστοιχα αυτήν του 2019 και το 2020, δύο με τρεις φορές.

Για αυτό το ΠΑΚΟΕ προτείνει άμεσα να μειωθεί ο φόρος κατανάλωσης καυσίμων στο 50% και ταυτόχρονα να ξεκινήσει η οργάνωση προγράμματος ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ).   

Αγανάκτηση για την αύξηση των τιμών στην ενέργεια, που συμπαρασύρει σε  κούρσα ανόδου τα βασικά είδη διαβίωσης και το χειρότερο απελπισία και απαισιοδοξία για το μέλλον, κατέγραψε η έρευνα του ΠΑΚΟΕ που πραγματοποιήθηκε την 1 Φεβρουαρίου σε κεντρικούς σταθμούς του Μετρό (Πανόρμου, Σύνταγμα, Μοναστηράκι, Χαλάνδρι).

Οι ερωτήσεις που έθεσαν οι συνεργάτες του ΠΑΚΟΕ ήταν οι εξής

Πιστεύετε ότι η ακρίβεια σε όλα τα αγαθά και στην ενέργεια θα διαρκέσει για αρκετό χρόνο;

Ξέρετε πως μπορείτε να την αντιμετωπίσετε;

Πιστεύετε ότι η κυβέρνηση έχει λάβει τα κατάλληλα μέτρα για την ακρίβεια;

Αν μειωνόταν η τιμή της βενζίνης – από το 1,80 που είναι σήμερα στο 1.04- θα ήταν ένα ωφέλιμο μέτρο για να δαμαστεί η αύξηση των τιμών;      

Έχετε περιορίσει τα έξοδα σας το τελευταίο διάστημα σε διασκέδαση και ρουχισμό; 

Συνολικά συνομιλήσαμε με 16 πολίτες οι οποίοι εκπροσωπούν και τα δύο φύλα και όλες τις ηλικιακές ομάδες. Δεν υπήρξε κανείς που να διαφωνεί ότι η ακρίβεια είναι δυσβάσταχτη. Όπως και ότι έχουν περιοριστεί τα έξοδα που αφορούν τη ένδυση και τη διασκέδαση.

Απέναντι σε αυτή την κατάσταση που έχει  δημιουργήσει συνθήκες οικονομικής ασφυξίας στα ελληνικά νοικοκυριά. Και ευθύνεται παράλληλα  για την ψυχολογική υγεία των ελλήνων, όπως  διαφαίνεται από την έρευνα όλοι όσοι απάντησαν δεν ελπίζουν για κάτι καλύτερο.

Οι προτάσεις  του  ΠΑΚΟΕ είναι αφενός να ελλατωθεί κατά 50%  ο ειδικός φόρος στα καύσιμα, έτσι ώστε σε  ένα βαθμό  να λυθεί το πρόβλημα της ακρίβειας κι αφετέρου να ξεκινήσει τάχιστα και  βραχυπρόθεσμα – μακροπρόθεσμα σχέδιο για την πλήρη ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Υπάρχουν σημεία στη χώρα που η τιμή της  απλής βενζίνης στην Ελλάδα έχει φτάσει τα 2 ευρώ το λίτρο.

Ο Ειδικός  Φόρος Κατανάλωσης, επιβαρύνει την τιμή των καυσίμων σε ένα συντριπτικό ποσοστό, 58,77% ΦΕΚ 96/20-Υ-2006/3336.

Ο Ειδικός Φόρος κατανάλωσης στη βενζίνη έχει διαμορφωθεί από το 2017 στα 0,7 ευρώ/λίτρο. Μαζί με τα υπόλοιπα τέλη (ανταποδοτικό τέλος ΡΑΕ, Εισφορά Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών, Ειδικό τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών) αλλά και το Φ.Π.Α., το τελικό κόστος που προκύπτει ανάλογα και την τιμή του διυλιστηρίου μπορεί να αγγίξει τα 1,08 ευρώ/λίτρο.

Εάν αυτός ο φόρος μειωνόταν τουλάχιστον στο μισό και το κράτος προωθούσε επενδύσεις σε ανανεώσιμες Πηγές  Ενέργειας, ο πολίτης θα είχε άμεσο κέρδος τόσο στο εισόδημα του όσο και στην ποιότητα της ζωής του. Το ΠΑΚΟΕ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στη κυβέρνηση ότι με τις υψηλές τιμές στα καύσιμα  φτωχοποιούνται διαρκώς τα μεσαία στρώματα της Ελληνικής Κοινωνίας. ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΡΑΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΚΟΕ