Το ΠΑΚΟΕ  τρία χρόνια  πριν είχε καταγγείλει την πάγια τακτική της COSCO, για τις απαράδεκτες και  παράνομες ενέργειες της, σε σχέση με τα  βυθοκορύματα  που μετέφερε από το λιμάνι του Πειραιά σε διάφορες άλλες  περιοχές  ( Πειραϊκή, Φάληρο, Φλοίσβο κ.α)  ούτως ώστε να δημιουργηθούν οι  υποδομές  για την  πολυδιαφημισμένη  προβλήτα για κρουαζιερόπλοια. Το μεγαλύτερο λιμάνι της  χώρας μας και το δεύτερο στη Μεσόγειο, δυστυχώς υποκύπτει στα τεράστια συμφέροντα της “κινέζικης αυτοκρατορίας” .

ΕΛΕΟΣ ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ… ΕΞΟΥΣΙΑΣ

Παρακάτω  παραθέτουμε τις θέσεις του Δήμου Δραπετσώνας – Κερατσινίου καθώς  και το ιστορικό του προβλήματος.    

Έντονα αντιδρά ο δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος μιλώντας στο ΠΑΚΟΕ για τη νέα περιβαλλοντική επιβάρυνση της περιοχής από τις εγκαταστάσεις που θα αναπτύξει η Cosco για τις ανάγκες της κατασκευής της νέας προβλήτας κρουαζιέρας.  «Το υπουργείο Περιβάλλοντος επιδιώκει να κάνει την πόλη μας ένα απέραντο εργοτάξιο. Η κατασκευή των δύο εργοταξίων έχει σχεδιαστεί να γίνει σε απόσταση αναπνοής από την πόλη μας, ειδικότερα, το πρώτο θα βρίσκεται μόλις 50 μέτρα από την είσοδο του Πολυχώρου Λιπασμάτων, ενώ το δεύτερο πρόκειται να δημιουργηθεί κάτω από το εργοστάσιο της ΔΕΗ. Ο καθένας και η καθεμία επομένως μπορεί να αντιληφθεί το μέγεθος του εγκλήματος που πρόκειται να συντελεστεί με τις ευλογίες της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου. Δηλώνουμε απερίφραστα προς την κυβέρνηση πως δεν υπάρχει περίπτωση να αποδεχθούμε τετελεσμένα, ενώ ενημερώνουμε όλους τους ενδιαφερόμενους ότι η νομική υπηρεσία του δήμου θα προσφύγει απέναντι στην αδειοδότηση που ενέκρινε το υπουργείο Περιβάλλοντος».   

Με νέα σοβαρά προβλήματα έρχεται αντιμέτωπη η ήδη επιβαρυμένη περιβαλλοντικά περιοχή της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου, καθώς ο ΟΛΠ-Cosco ετοιμάζεται να δημιουργήσει δύο εργοτάξια σε απόσταση αναπνοής από τα σπίτια για τις ανάγκες της κατασκευής της νέας προβλήτας κρουαζιέρας στη νότια πλευρά του λιμανιού του Πειραιά. Ο ΟΛΠ-Cosco έλαβε το πράσινο φως από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας που στις 23 Φεβρουαρίου 2021 ενέκρινε τη νέα Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη του, η οποία προβλέπει τη λειτουργία των δύο εργοταξίων.

Ωστόσο η απόφαση αυτή προκαλεί την οργή της δημοτικής αρχής Κερατσινίου-Δραπετσώνας, φορέων, συλλογικοτήτων και πολιτών, καθώς όπως είναι γνωστό η Β’ Πειραιά είναι ήδη πολύ επιβαρυμένη περιβαλλοντικά από τις βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται και τα σχέδια της κυβέρνησης να δημιουργήσει νέα «χωματερή» στον Σχιστό μεταφέροντας σε αυτή τον μεγαλύτερο όγκο των απορριμμάτων της Αττικής.

Θυμίζουμε ότι λίγους μήνες νωρίτερα, συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2020, υπήρξαν και πάλι σφοδρές αντιδράσεις από δημοτικές παρατάξεις του Δήμου Πειραιά, για τη διέλευση από την πόλη του Πειραιά των βαρέων οχημάτων του ΟΛΠ που μετέφεραν αδρανή υλικά για το συγκεκριμένο έργο. «Εαν οι Κινέζοι θέλουν να κάνουν το έργο, να νοικιάσουν πλοία και να μεταφέρουν τα υλικά μέσω θαλάσσης» είχε τονίσει.

Παρέμβαση για το θέμα έκανε και η δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Ολους» με επικεφαλής τον Νίκο Μπελαβίλα, η οποία σχολίασε ότι η απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος (3283/215) υπεγράφη μάλλον «νύχτα» στις 23.2.2021, τονίζοντας ότι η Cosco μετατρέπει ξανά, μετά από 30 χρόνια, το μισό κεντρικό λιμάνι σε βιομηχανικό: Car Terminal χιλιάδων οχημάτων στο Παλατάκι και βιομηχανικό εργοτάξιο τοξικών ιζημάτων και παραγωγής τσιμέντου στον Κράκαρη.

Παρέμβαση και από το «Παρατηρητήριο Πειραϊκής»

Το «Παρατηρητήριο Πειραϊκής» σε δική του παρέμβαση κάνει γνωστό πως οι κάτοικοι ανησυχούν ότι η άδεια με αόριστες διατυπώσεις, ιδιαίτερα όσον αφορά τη διαλογή υλικών εκσκαφών, τη φορτοεκφόρτωση και αποθήκευση αδρανών υλικών, τη θραύση υλικών άγνωστης προέλευσης, τη δυνατότητα της αξιοποίησης υλικών από το έργο (εννοώντας τα υλικά από εργασίες εκβάθυνσης και εξυγίανσης του πυθμένα) αφήνει ανοιχτή τη δυνατότητα χρήσης και διαχείρισης τοξικών βυθοκορημάτων.

Επιπλέον σημειώνει πως ένας δεύτερος λόγος ανησυχίας αφορά το γεγονός ότι στον θαλάσσιο αδειοδοτημένο χώρο δεν περιγράφεται επακριβώς τι είδους και πόσης ιπποδύναμης θα είναι τα μηχανήματα που θα εγκατασταθούν για τις εργασίες που προβλέπονται, ιδιαίτερα όταν ο νόμος απαιτεί οι Τεχνικές Περιβαλλοντικές Μελέτες (ΤΕΠΕΜ) που κατατίθενται και με βάση αυτές αδειοδοτείται το εργοτάξιο, να περιλαμβάνουν την περιγραφή αυτή. Τέλος υποστηρίζει ότι με την «αδικαιολόγητη» και νομικά «έωλη» απόφαση του υπουργείου, μέρος του επιβατηγού λιμένα μετατρέπεται τώρα και σε εργοτάξιο, με εργασίες και δραστηριότητες πολύ κοντά σε κατοικημένες περιοχές, με άμεσες συνέπειες στη δημόσια υγεία και στο περιβάλλον.

Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο έργο, βάσει της σύμβασης παραχώρησης, ανήκει στις 11 υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ-Cosco, κόστους 136.283.800 ευρώ, έχει ξεκινήσει να υλοποιείται από τον περασμένο Μάρτιο και το ποσοστό ολοκλήρωσης ανέρχεται στο 7,66%.

Κατηγορίες: ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ