Τα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος πρόσφατα έθεσαν προϋποθέσεις και στόχους για να γίνει η ζωή μας πιο εύκολη και ποιοτικά καλύτερη.

Το ΠΑΚΟΕ πιστεύει ότι για να πραγματοποιηθούν αυτοί οι στόχοι και οι προϋποθέσεις χρειάζεται η κυβέρνηση συναίνεση και όχι αποκλεισμούς φορέων που έχουν αποδεδειγμένα βοηθήσει σημαντικά στην επίτευξη ορισμένων μεταρρυθμίσεων και στην ενημέρωση με τεκμηριωμένα στοιχεία του πληθυσμού και των υπεύθυνων για την επίλυση ορισμένων προγραμμάτων εφαρμογής.

Το ΠΑΚΟΕ με την εμπειρία και τη γνώση του έχει ήδη προτείνει στη νέα κυβέρνηση ορισμένες εφικτές λύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση ενέργειας.

Ευχόμαστε να εισακουστούν οι προτάσεις μας ούτως ώστε με ταχύ ρυθμό όπως επιτάσσει η ταχύτητα της κλιματικής αλλαγής, να υλοποιηθούν ορισμένα έργα.

Δέσμη μέτρων για τον σχεδιασμό νέας γενιάς έργων δρομολογεί για το προσεχές έτος η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. «Δουλεύουμε για έργα που θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας μακροπρόθεσμα αλλά και για παρεμβάσεις που αφορούν στην καθημερινότητα του πολίτη» υπογραμμίζει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Αχ. Καραμανλή. Ο κ. Καραμανλής προσθέτει ότι από το ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης μας δύνανται να αναδειχθούν 7 προτεραιότητες:

Πρώτον: Να δώσουμε οριστικές λύσεις σε μεγάλα έργα υποδομής που έχει ανάγκη ο τόπος όπως ο ΒΟΑΚ, το μετρό Θεσσαλονίκης, η γραμμή μετρό 4 της Αθήνας.

Δεύτερον: Να προχωρήσουμε με ταχείς ρυθμούς έργα όπως είναι οι νέοι σταθμοί του μετρό στον Πειραιά, ο Ε-65 και το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου στο Καστέλλι.

Τρίτον: Να συνεχίσουμε τις στοχευμένες παρεμβάσεις μας για να θωρακίσουμε το καθεστώς ανάθεσης, υλοποίησης και λειτουργίας των έργων.

Τέταρτον: Να κάνουμε νέα, σημαντικά βήματα για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Και για τις δυο πόλεις μέσα στο 2020 θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός για την προμήθεια των νέων λεωφορείων που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα.

Πέμπτον: Να βάλουμε μπρος έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την οδική ασφάλεια. Δράσεις για την αλλαγή της οδηγικής μας συμπεριφοράς.

Έκτον: Να αναλάβουμε δράσεις που εκσυγχρονίζουν τη χώρα μας.

Έβδομον: Αντιπλημμυρικά έργα σε όλη τη χώρα και ιδίως στις περιοχές απ’όπου διέρχονται οι αυτοκινητόδρομοι.

Διαβούλευση:

Την περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε η διαβούλευση του νομοσχεδίου με την κατάθεση 196 σχολίων. Τα περισσότερα σχόλια συγκέντρωσαν τα άρθρα για τις εγκαταστάσεις υδατοδρομίων και τα υδάτινα πεδία, την οργάνωση και τη λειτουργία των δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την προώθηση του παρόντος σχεδίου νόμου για τα υδατοδρόμια ρυθμίζονται εκ νέου οι διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης των επι των υδάτινων επιφανειών επιχειρήσεων, ώστε να διευκολυνθεί η αδειοδότηση αυτών.

Στο κεφάλαιο Β΄του σχεδίου νόμου ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον εκσυγχρονισμό των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών με σκοπό την καλύτερη οργάνωση και την εξυπηρέτηση των επαγγελματιών.

Στο κεφάλαιο Γ΄εισάγονται ρυθμίσεις που σκοπό έχουν την καλύτερη κα άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη.

Ένας σημαντικός τομέας είναι η έναρξη υλοποίησης της μεγάλης επένδυσης 2,5δις στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Σκοπός της κυβέρνησης είναι ο βασικός σιδηροδρομικός κορμός του ΠΑΘΕ να είναι ασφαλής και γρήγορος. Εκτιμάται μάλιστα, η απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε τρεις ώρες. Την ίδια ώρα το υπουργείο Υποδομών δρομολογεί την ανανέωση του στόλου των Ι.Χ. που κυκλοφορούν στη χώρα μας.

Τέλος, στόχος του υπουργείου είναι η προετοιμασία του στρατηγικού σχεδιασμού και της νέας γενιάς έργων τα οποία θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας μας τα επόμενα χρόνια.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης παρουσίασε τους 7 άξονες της κυβέρνησης για την ανακύκλωση μιλώντας στην εκδήλωση για τα 30 χρόνια της Οικολογικής Εταιρείας Ανακύκλωσης.

  1. Επικαιροποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) και των Περιφερειακών Σχεδίων (ΠΕΣΔΑ) ούτως ώστε η χώρα να μπορεί να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα της διαχείρισης των αποβλήτων.
  2. Ενίσχυση της ανακύκλωσης και διαλογής στην πηγή. Δημιουργία του πέμπτου ρεύματος των βιοαποβλήτων με τους καφέ κάδους.
  3. Επέκταση των Μονάδων Επεξεργασίας Αποβλήτων με έμφαση στα ΣΔΙΤ.
  4. Προστασία του τουριστικού προϊόντος ώστε το καλοκαίρι του 2020 να μην υπάρχουν σκουπίδια στους δρόμους των τουριστικών περιοχών.
  5. Απορρόφηση οικονομικών πόρων με ευρωπαϊκή προέλευση και συμβασιοποίηση νέων έργων αξίας 700 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2021.
  6. Αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου μπλε κάδων. Ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με εξοπλισμό για αποκομιδή από μπλε κάδους.
  7. Αντιμετώπιση του προβλήματος ρύπανσης από πλαστικά με την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904 για την απαγόρευση πλαστικών μίας χρήσης μέχρι το 2021.
Κατηγορίες: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ