Όταν το ΠΑΚΟΕ δέκα χρόνια τώρα διαμαρτύρεται για την υφιστάμενη κατάσταση και την επικινδυνότητα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο «κλεινόν άστυ» ολόκληρη η εξουσία δεν έδινε σημασία. Τα τελευταία πέντε χρόνια με τους εξουσιαστές του ΣΥΡΙΖΑ στο κεφάλι μας, το ΠΑΚΟΕ έκανε πρόταση στο ΥΠΕΝ και συγκεκριμένα στον Σ. Φάμελο, ούτως ώστε να εφαρμοστεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα μετατροπής των πετρελαιοκινητήρων στα ταξί με κινητήρες φυσικού αερίου.
Αυτή η ενέργεια θα είχε διπλά αποτελέσματα, αφενός στη δημόσια υγεία όπου 100-150 συνάνθρωποί μας δεν θα πέθαιναν εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα επικίνδυνα αιωρούμενα σωματίδια (ΡΜ10 , ΡΜ2,5 ) και αφετέρου η οικονομία στους ιδιοκτήτες ταξί θα ήταν ένα προς τρία, δηλαδή το κόστος του χιλιομέτρου με το πετρέλαιο φτάνει 10-12 λεπτά του ευρώ ενώ το κόστος του χιλιομέτρου με φυσικό αέριο δεν ξεπερνά τα 3 λεπτά του ευρώ.
Αυτή είναι μία από τις είκοσι προτάσεις που είχαμε καταθέσει για την ατμοσφαιρική ρύπανση στις κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Όλα αυτά που αναφέρονται παρακάτω στην επερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ είναι ήδη κατατεθειμένα στο ΥΠΕΝ.
Συνεπώς, η επερώτηση αυτή πέφτει στο κενό γιατί πιστεύουμε ότι η νέα κυβέρνηση θα προχωρήσει σε ορισμένες από τις προτάσεις του ΠΑΚΟΕ.
Όσον αφορά τα στοιχεία που αναφέρονται στο άρθρο «Κοινωνία – Ρύπανση: 0-2» διαπιστώνεται με στοιχεία ότι η κατάσταση σε πολλά σημεία της χώρας είναι τραγική.
Σε συνέχεια της ετήσιας έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τίτλο «Επισκόπηση της εφαρμογής της περιβαλλοντικής πολιτικής της ΕΕ» για το 2018 που εκδόθηκε στα τέλη Ιουλίου και έφθασε στην Ειδική μόνιμη επιτροπή προστασίας περιβάλλοντος της Βουλής στις αρχές Οκτωβρίου 2019, 32 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν επερώτηση στις 4 Νοεμβρίου στους υπουργούς Περιβάλλοντος-Ενέργειας και Υγείας. Αντικείμενό της, τα μέτρα που προτίθενται να προωθήσουν οι τελευταίοι στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του αστικού συμπλέγματος Αθηνών και των περιφερειών, και η ενημέρωση σχετικά με το χρονοδιάγραμμα εκπόνησης και έκδοσης βραχυπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και την προστασία της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα.
Στην έκθεση παρατίθενται στοιχεία σχετικά με την ποιότητα του αέρα στην Ελλάδα που προκαλούν ανησυχία. Συγκεκριμένα, «Για το 2015, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος εκτίμησε ότι περίπου 12.000 πρόωροι θάνατοι μπορούσαν να αποδοθούν στις συγκεντρώσεις λεπτών αιωρούμενων σωματιδίων, περισσότεροι από 6.100 στις συγκεντρώσεις όζοντος και 2.300 πρόωροι θάνατοι στις συγκεντρώσεις διοξειδίου του αζώτου.»
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προτείνουν πολύπλευρη αντιμετώπιση του προβλήματος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μέσα από αποτελεσματική διάγνωση και επίλυση τοπικών και περιφερειακών προβλημάτων, που θα μπορούσε να περιλαμβάνει: αναθεώρηση του καθεστώτος πράσινου δακτυλίου και απαγόρευση της ελεύθερης πετρελαιοκίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα, αποτροπή της χρήσης ανεξέλεγκτης βιομάζας σαν οικιακό καύσιμο, ανάπτυξη δικτύων μέσων μαζικής μεταφοράς – ιδιαίτερα σταθερής τροχιάς, δημιουργία και προστασία αλσών και περιαστικού πράσινου, αποτροπή λαθροϋλοτόμησης, πύκνωση του δικτύου ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κλπ.
Οι ερωτώντες βουλευτές: Καφαντάρη Χαρά, Αγαθοπούλου Ειρήνη, Αλεξιάδης Τρύφων, Βαρδάκης Σωκράτης, Βαρεμένος Γιώργος, Βασιλικός Βασίλειος, Βέττα Καλλιόπη, Γκιόλας Ιωάννης, Ελευθεριάδου Τάνια, Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος, Ζεϊμπέκ Χουσεΐν, Ηγουμενίδης Νικόλαος, Καρασαρλίδου Φρόσω, Κασιμάτη Νίνα, Κατρούγκαλος Γεώργιος, Μάλαμα Κυριακή, Μαμουλάκης Χαράλαμπος, Μάρκου Κωνσταντίνος, Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος, Μπάρκας Κωνσταντίνος, Παπαδόπουλος Αθανάσιος, Παπανάτσιου Αικατερίνη, Πέρκα Θεοπίστη, Πούλου Γιώτα, Σαρακιώτης Ιωάννης, Σκουρλέτης Παναγιώτης, Σκούφα Μπέττυ, Τζούφη Μερόπη, Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος, Τσίπρας Γεώργιος, Φάμελλος Σωκράτης, Χρηστίδου Ραλλία.