Επιτέλους, μετά από πάρα πολλά χρόνια … είκοσι περίπου, που δύο πλοία εγκαταλελειμμένα είχαν απομακρυνθεί από τον κόλπο της Ελευσίνας. Το ΠΑ.Κ.Ο.Ε. επικροτεί τέτοιες προσπάθειες, οι οποίες πρέπει να επεκταθούν και στην Κυνοσούρα της Σαλαμίνας, με τον πληθυσμό των 50.000 κατοίκων όπου η κατάσταση είναι απαράδεκτη με τα δώδεκα εγκαταλελειμμένα πλοία. Ευχόμαστε καλή επιτυχία, η οποία όμως πρέπει να συνεχιστεί μιας και γιορτάσαμε πρόσφατα τη ναυμαχία της Σαλαμίνας … με τυμπανοκρουσίες.

Τρία ναυάγια αναμένεται να απομακρυνθούν από τον κόλπο της Ελευσίνας, στον οποίο εδώ και χρόνια βρίσκονται περίπου 25 ναυάγια και 17 επιβλαβή πλοία, σύμφωνα με δημοσίευμα της efsyn.gr, με το βλέμμα στον τίτλο της πόλης ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2021.

Πρόκειται για το ντιζελοκίνητο φορτηγό «Άννα», το αμμοληπτικό φορτηγό «Ελέφαντας» και το φορτηγό «Δρέπανο» που το επόμενο χρονικό διάστημα θα ανελκυστούν από την Ελευσίνα, καθώς υπογράφτηκε στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ) η σχετική σύμβαση ανάθεσης, αφού προηγήθηκε ανοιχτός δημόσιος διαγωνισμός.

Τη σύμβαση εκτέλεσης του έργου υπέγραψαν εκ μέρους του ΟΛΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Χαράλαμπος Γαργαρέτας και εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας «Ελληνικό Κέντρο Καταδύσεων ΕΠΕ» ο διαχειριστής Κωνσταντίνος Νιζάμης.

Ο Χαράλαμπος Γαργαρέτας έκανε λόγο για «ιστορική σημασία αυτής της σύμβασης», πρόσθεσε ότι ο μοναδικός μέτοχος του ΟΛΕ, το ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζει την προσπάθεια και ενημέρωσε ότι πολύ σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες διακηρύξεις – συμβάσεις που αφορούν την ανέλκυση και απομάκρυνση παρόμοιων πλοίων.

Ο εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας Κωνσταντίνος Νιζάμης αναφέρθηκε σε άμεση έναρξη των εργασιών, ενώ σημειώνεται ότι η διαδικασία απομάκρυνσης των εγκαταλελειμμένων πλοίων από τα λιμάνια της χώρας, είτε αυτά έχουν χαρακτηριστεί «επικίνδυνα και επιβλαβή» είτε «ναυάγια», είναι περίπλοκη και χρονοβόρα, με γραφειοκρατικές και νομικές διαστάσεις. Τα πλοία εγκαταλείπονται στα λιμάνια από ιδιοκτήτες που δεν έχουν πλέον να ωφεληθούν από αυτά και οι περισσότεροι εμφανίζονται να έχουν χρέη.

Το πλοίο «Ελέφαντας», κατασκευής 1969, είχε εγκαταλειφθεί στον κόλπο της Ελευσίνας περίπου το 2012, ανατολικά της προβλήτας της Χαλυβουργικής. Ωστόσο, το 2017 πήρε νερά και επικάθισε στον πυθμένα της θάλασσας, προκαλώντας μικρή θαλάσσια ρύπανση και από τότε χαρακτηρίστηκε «ναυάγιο».

Κατηγορίες: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ