Πάλι στο ίδιο έργο θεατές. Η VW με το αλλοιωμένο λογισμικό, οι άλλες εταιρείες να την συγκαλύπτουν, η TESLA υπογείως αναμεμειγμένη στην VW και εμείς δυστυχώς είμαστε απλοί θεατές. Το ΠΑΚΟΕ από μετρήσεις σε αυτοκίνητα της VW έκανε αγωγή στην εταιρεία. Οι πολίτες άραγε προσέφυγαν στην δικαιοσύνη;
Από το 2020 ξεκινά η σταδιακή εφαρμογή του νόμου για τον περιορισμό του μέσου όρου μιας μάρκας εκπομπών του CO2 να κινείται κάτω από τα 95 γρ/χλμ, με την οριστική και καθολική εφαρμογή του να γίνεται από το 2021. Επειδή ο στόχος είναι πολύ υψηλός, δίνει τη δυνατότητα οι εταιρείες με αυξημένες εκπομπές να συμψηφίσουν αυτές με άλλες εταιρείες που έχουν χαμηλό μέσο όρο.
Η FCA, με μέσο όρο στα 123 γρ./χλμ, για το 2018 -όταν ο συνολικός μέσος όρος στις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι 120,5 γρ./χλμ– μπροστά στον κίνδυνο να αντιμετωπίσει πρόστιμο 2 δις. ευρώ, προχωρά σε συμψηφισμό με την ιταλοαμερικάνικη Tesla, η οποία έχει μηδενικό μέσο όρο. Έτσι, όπως προβλέπει η εταιρεία συμβούλων PA Consulting ο μέσος όρος θα ξεπερνάει το όριο κατά 6,7 γρ./χλμ., με τη διαφορά αυτή να είναι η μεγαλύτερη μεταξύ 13 αυτοκινητοβιομηχανιών που εξέτασε η έρευνα.