ΕΝΕΡΓΕΙΑ

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΙΑΣ ΥΓΙΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ


Το ΠΑΚΟΕ ένθερμος υποστηρικτής της καθαρής ενέργειας , αλλά αν σκεφτούμε ότι η ηλεκτρενέργεια  παράγεται από λιγνίτη ή μαζούτ ή οποιοδήποτε άλλο ορυκτό καύσιμο  σίγουρα πρέπει να ανατρέξουμε σε καθαρότερες πηγές ενέργειας όπως ΑΠΕ και το φυσικό αέριο. Τα παρακάτω στοιχεία είναι θετικά με τις προαναφερόμενες προϋποθέσεις.

Τα ηλεκτρικά Ι.Χ. παίζουν τριτεύοντα ρόλο στη μάχη κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προξενείται από την κυκλοφορία. Οι αρχές της πόλης Σεντζέν διαπίστωσαν ότι η αντικατάσταση των λεωφορείων και των ταξί από ηλεκτροκίνητα είναι σημαντικότερη από τα  Ι.Χ.

Τα δεκαεπτά χιλιάδες (17.000) λεωφορεία της πόλης είναι ηλεκτροκίνητα εδώ και δύο χρόνια, ενώ τα ταξί είναι ηλεκτροκίνητα από τις αρχές του 2019 με αποτέλεσμα την αισθητή βελτίωση της ποιότητας του αέρα.

Εξ’ αιτίας της μετατροπής των λεωφορείων σε ηλεκτροκίνητα, η μεγαλούπολη των δώδεκα εκατομμυρίων (12.000.000) πέτυχε μείωση κατά 48% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα . καθώς επίσης και μείωση των οξειδίων του αζώτου και των μικροσωματιδίων.

Προκειμένου να εκτελέσουν τα δρομολόγια μίας ημέρας , για τα λεωφορεία αρκεί μία δίωρη  νυχτερινή φόρτιση. Για τα ταξί υπάρχει πρόβλημα όταν τυχαίνει να βρεθούνε σε στήλη φόρτισης που είναι κατειλημμένη.

Χάρη στα ηλεκτρικά λεωφορεία , υπολογίζεται ότι εξοικονομούνται 270.000 βαρέλια πετρελαίου κίνησης ημερησίως. Πρόκειται για τριπλάσια καυσίμων από αυτή που εξοικονομεί το σύνολο του στόλου των ηλεκτρικών Ι.Χ. Επίσης υπολογίζεται ότι το 2040 τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία θα εξοικονομούν 6,4 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου την ημέρα.

Η ηλεκτροκίνηση έρχεται και στην Ελλάδα που θα συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών των αυτοκινήτων κατά 37,5% μέχρι το 2030. Στην Ελλάδα μόνο το 0,1% του συνόλου των αυτοκινήτων που κινούνται στη χώρα μας είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Ο στόχος της κυβέρνησης είναι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα να φτάσουν στο 10% , καθώς επίσης από το 2025 και μετά το ένα στα δύο οχήματα που πωλούνται να είναι ηλεκτροκίνητα. Κατά την αύξηση του στόλου των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από 400 σε 15.000 , υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν 2.300 σταθμοί φόρτισης.