Πολιτική Οικολογια Χωρίς κατηγορία

ΤΕΕ: ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΓΚΗ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Επείγουσα ανάγκη χαρακτηρίζει το ΤΕΕ στα υπομνήματα του η ανάπτυξη του λιμένα Θεσσαλονίκης. Καθώς λέει οι καθυστερήσεις των απαραίτητων υποδομών στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», η κωλυσιεργία για το μετρό οδηγούν σε μη αναστρέψιμες καταστάσεις. Όσον αφορά τις Σκουριές  είναι υπέρ της αξιοποίησης του ορυκτού πλούτου, αλλά με την προϋπόθεση να υπάρχει σεβασμός στο περιβάλλον.

Αναλυτικά αναφέρει για το κάθε ζήτημα τα εξής:

ΛΙΜΑΝΙ. Εκφράζει την επείγουσα ανάγκη της σύνδεσης του λιμανιού με τα λοιπά δίκτυα καθώς και όλες τις αναπτυξιακές δράσεις. Υποστηρίζει πως μπορεί να γίνει πρότυπο μοντέλο ανάπτυξης με την παράλληλη αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας και ιδιαίτερα εμβληματικού κτιρίου του τελωνείου.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ. Σύμφωνα με το ΤΕΕ, αν και έχουν περάσει 15 χρόνια από την εκπόνηση του αεροδρομίου, το σχέδιο ανάπτυξης του δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Ένα επιπλέον σημαντικό σημείο είναι και η δημοπράτηση του νέου αερο- σταθμού που δεν έχει προχωρήσει, ο οποίος θα εξυπηρετεί 9 εκατομμύρια επιβάτες. Τέλος, θα πρέπει να γίνει η επέκταση του αεροδρομίου, για να υπάρχει η δυνατότητα στάθμευσης περισσότερων αεροσκαφών.

ΜΕΤΡΟ. Επί 15 χρόνια η πόλη ταλαιπωρείται με ανοιχτά ορύγματα, κλεισμένες οδικές αρτηρίες  και κλειστά μαγαζιά και όλα αυτά για ένα απλό τεχνικό έργο 9,6χλμ. Το ΤΕΕ επισημαίνει στην κυβέρνηση πως οι καθυστερήσεις αυτές συντελούν στην διακοπή του έργου για άγνωστο χρονικό διάστημα και με άγνωστες συνέπειες, καθώς και  σε μη αναστρέψιμες καταστάσεις.

ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ. Σύμφωνα με το ΤΕΕ το «Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών Μεταφορών 2010» ήταν μόνο ένας κατάλογος έργων που έχουν μελετηθεί, ανακοινωθεί ως ιδέες για την πόλη, χωρίς όμως την ένταξη τους σε συγκεκριμένο αναπτυξιακό πλαίσιο, χωρίς προτεραιότητες, χωρίς χρονοδιαγράμματα και χρηματοδοτικά εργαλεία. Τα έργα που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή είναι α) η αναβάθμιση της περιφερειακής οδού και το τμήμα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Μουδανιών, β)η  ολοκλήρωση της σύνδεσης Θεσσαλονίκης- Έδεσσας και γ) η σύνδεση της Χαλκιδικής με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τη Θεσσαλονίκη.

Όσον αφορά τον Χρυσό, το ΤΕΕ υπενθυμίζει πως η πολιτεία οφείλει να πάρει πρωτοβουλίες για τη λύση του θέματος. Επισημαίνει πως είναι σημαντική η αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου, με τον όρο την ορθολογική διαχείριση του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων, καθώς επίσης και την προστασία της ανθρώπινης υγείας.

Το ΠΑΚΟΕ για την ανάπτυξη των υποδομών στη Θεσ/κη το 2013 πραγματοποίησε διημερίδα. Εν τούτοις, οι προτάσεις του ΤΕΕ μετά δύο χρόνια έρχονται συνακόλουθες των προτάσεων στη διημερίδα, όπου τότε είχε τεκμιριωθεί η θέση ότι η ιστορία «αξιοποίησης του χρυσού» είναι μη βιώσιμη, περιβαλλοντικά, κοινωνικά, τουριστικά απαράδεκτη και εγκληματική για τα οικοσυστήματα και τους κατοίκους.