Το δικό τους θαλάσσιο επιχειρηματικό χάρτη που θα οριοθετεί συγκεκριμένες ζώνες για κάθε κατηγορία θαλάσσιας δραστηριότητας φαίνεται πως θα κληθούν να συντάξουν μέχρι το 2017 και τα 28 κράτη μέλη, όπως προβλέπει η οδηγία που εγκρίθηκε την περασμένη βδομάδα από το Ευρωκοινοβούλιο στο Στρασβούργο, ύστερα από εισήγηση της επιτρόπου Θαλάσσιων Υποθέσεων και Αλιείας, Μαρίας Δαμανάκη. Το εγχείρημα φιλοδοξεί να δώσει τέλος στην άναρχη ανάπτυξη των παράκτιων περιοχών και προβλέπει τη δημιουργία ειδικών ζωνών για την αλιεία, τις ιχθυοκαλλιέργειες, τα υπεράκτια αιολικά πάρκα και τον τουρισμό, προκειμένου να προστατεύσει τόσο τον επιχειρηματία που δε θέλει να δει να ξεφυτρώνει ξαφνικά δίπλα στο παραθαλάσσιο ξενοδοχείο του μια μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας όσο και τον ιδιώτη που δε θα ήθελε να συμβεί κάτι ανάλογο δίπλα στο οικόπεδο που επιλέγει σήμερα   να αγοράσει, αλλά και τις περιοχές Natura που τα τελευταία χρόνια καταπατούνται στη χώρα μας η μία πίσω από την άλλη. Σήμερα θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό έχουν μόνο κάποιες χώρες του Βορρά, ενώ στην Ελλάδα παραμένει άγνωστη λέξη. Δύο παλαιότερες μελέτες  του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε συνδυασμό με το κοινοτικό πρόγραμμα MESMA αποκάλυψαν την άναρχη ανάπτυξη δραστηριοτήτων σε Κορινθιακό και Πατραϊκό κόλπο όπου η απουσία θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού  έχει σαν αποτέλεσμα την αλληλοκάλυψη  ζωνών θαλάσσιας δραστηριότητας, αποθαρρύνοντας τους μελλοντικούς επενδυτές αλλά και μολύνοντας το περιβάλλον. Το χωροταξικό σχέδιο για τη θάλασσα είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη χώρα μας, τώρα μάλιστα που αναμένεται να ξεκινήσουν οι έρευνες για πετρέλαιο εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων, ενώ αξιοσημείωτα θα είναι τα οφέλη για τις ιχθυοκαλλιέργειες πανευρωπαϊκά, που στη χώρα μας πλήττονται μεταξύ άλλων  και από την έλλειψη ρευστότητας και τις δυσκολίες αδειοδότησης νέων μονάδων,  αλλά και για τον οικοτουρισμό.  Χαρακτηριστικό της σημασίας του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού είναι το παράδειγμα της Ολλανδίας, η οποία πλέον φιλοξενεί στη Βόρεια θάλασσα ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως υπεράκτια αιολικά πάρκα ,κάτι που λίγα μόλις χρόνια πριν  ήταν ανέφικτο λόγω του χαρακτήρα της θαλάσσιας αυτής περιοχής που ήταν πάντα μια πολυσύχναστη ζώνη ναυσιπλοϊας διεθνώς. Τέλος, θυμίζουμε ότι και  η Γερμανία , με τα δύο χωροταξικά σχέδια που διαθέτει από το 2009 για τη Βαλτική και τη Βόρεια θάλασσα, έχει δει ήδη τα οφέλη τους στην πράξη, καθώς  έχει πετύχει μείωση του χρόνου αδειοδότησης των επενδύσεων σε αιολικά πάρκα  κατά ένα έτος.

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ,ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ; ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟ ΠΑΚΟΕ ΕΙΧΕ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 1995 ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ «ΦΩΝΗ ΒΟΩΝΤΟΣ ΕΝ ΤΗ ΕΡΗΜΩ». ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΕΡΑΣΑΝ  ΕΙΚΟΣΙ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ «ΚΑΛΛΙΟ ΑΡΓΑ ΠΑΡΑ ΠΟΤΕ». ΑΣ ΕΛΠΙΣΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΣ ΔΕ ΘΑ ΑΡΓΗΣΟΥΝ, ΓΙΑΤΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΑΦΟΤΟΥ ΕΧΟΥΝ…ΧΤΙΣΤΕΙ.

Κατηγορίες: Περιβαλλον