Χωρίς κατηγορία

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΣΠΑ

Η ενίσχυση μεγαλοεπιχειρηματιών και  τα μεγάλα οδικά έργα ,που παγώνουν όμως προγραμματισμένες δράσεις υποδομών, φαίνεται να είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 που κατέθεσε χθες η κυβέρνηση στην Κομισιόν, η οποία περιλαμβάνει σε ποσοστό 65%, τέσσερα εθνικά επιχειρησιακά προγράμματα και σε 35 % περιφερειακά, συνολικού προϋπολογισμού  15 δισεκατομμυρίων ευρώ με τη   μερίδα του λέοντος να καταλαμβάνεται από τα προγράμματα που αφορούν τους τομείς «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα» καθώς και « Περιβάλλον –Μεταφορές». Ο σχεδιασμός αυτός , εκτός του ότι εξαντλεί  πόρους προγραμματισμένους για απορρόφηση από έργα της προηγούμενης περιόδου, αναβάλλει επ’ αόριστον νέα έργα και ταυτόχρονα υπονομεύει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλοντος στο οποίο περιλαμβάνονται νέες υποδομές και  ολοκλήρωση έργων του προηγούμενου ΕΣΠΑ για την προστασία του Περιβάλλοντος, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού-σιδηροδρομικού δικτύου, τα μετρό Αθήνας –Θεσσαλονίκης, έργα αεροδρομίων, λιμενικά έργα κλπ.

Το νέο ΕΣΠΑ περιλαμβάνει επενδύσεις στην παραγωγή και εξοικονόμηση ενέργειας, στον τουρισμό, τον αγροδιατροφικό τομέα, τη φαρμακευτική και περιβαλλοντική βιομηχανία, χρηματοδότηση μεγάλων επιχειρήσεων με  εξαγωγικό προσανατολισμό, ενώ και πάλι δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για το εμπόριο.

ΤΟ ΠΑ.Κ.Ο.Ε ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΑ ΕΧΕΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΕΙ ΟΤΙ, ΔΙΧΩΣ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ, ΔΕ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΤΗ ΒΑΦΤΙΣΑΜΕ ΕΛΛΑΔΑ.