Χωρίς κατηγορία

27-6-2013 ΤΟ ΠΑΚΟΕ ΟΙΚΟΣΧΟΛΙΑΖΕΙ

ΜΑΪΜΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΩΝ

Με επιστολή προς τον ΕΣΔΝΑ και τον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης του ΥΠΕΚΑ η Πρωτοβουλία Συνεννόησης για την Διαχείριση των Απορριμμάτων και η Κίνηση Πολιτών Ecoeleusis καταγγέλουν ότι το περιεχόμενο του μπλε κάδου στην διαδρομή μέχρι το Κέντρο  Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών αναδύει οσμή σκουπιδιών, πράγμα το οποίο είναι ανεπίτρεπτο καθώς οι μπλέ κάδοι πρέπει να περιέχουν μόνο ανακυκλώσιμα υλικά. Αναδεικνύουν τα γενικότερα προβλήματα και θέτουν κρίσιμα ερωτήματα όπως αν τα ΚΔΑΥ ξεπλένουν σύμμεικτα απορρίμματα τα οποία οδηγούνται ως υπολείμματα στις εγκαταστάσεις του ΕΔΣΝΑ.

Επισημαίνουν ότι η αφετηρία ήταν η διαδικασία λειτουργίας του συστήματος του μπλε κάδου στην Μύκονο και εκθέτουν περιστατικά και καταγγελίες. Η διαχείριση στην Μύκονο γίνεται με μπλε κάδους και κοντέινερ συλλογής γυαλιού, την ευθύνη για την αποκομιδή και τη μεταφόρτωση σε κοντέινερ την έχει ο Δήμος  και την μεταφορά σε ΚΔΑΥ της Αττικής  την έχει η ΕΕΑΑ.

Επίσης στην σύμβαση αναφέρεται ότι το προκύπτον από την διαλογή υπόλειμμα θα διατίθεται στον ΧΥΤΑ στην Αττική  χωρίς να αναφέρεται οικονομική υποχρέωση του Δήμου προς το ΕΕΑΑ η του ΕΔΣΝΑ.

Υπάρχουν καταγγελίες πολιτών για πλημμελή συγκομιδή, για μη λειτουργία της ανακύκλωσης , για ανυπαρξία ξεχωριστής διαλογής με την εξαίρεση της συλλογής του γυαλιού που γίνεται μόνο το καλοκαίρι. Η μεταφορά τους και η μεταφόρτωση σε κοντέινερ  γίνεται στον ΧΥΤΑ Μυκόνου που είναι σε κακή κατάσταση και μάλλον αδυνατεί να υποδεχτεί τα απορρίμματα.

Λίγο πριν το Πάσχα οργανώθηκε μια αποστολή κοντέινερ από το λιμάνι της Μυκόνου στο λιμάνι της Ελευσίνας  και από εκεί στο ΚΔΑΥ Ασπροπύργου όμως σύμφωνα με μαρτυρίες τόσο από τη Μύκονο όσο και από την Ελευσίνα μιλάνε για έντονη δυσοσμία και για εικόνα που προσιδιάζει σε σύμμεικτα απορρίμματα και όχι σε ανακυκλώσιμα υλικά. Υπήρξε νέα αποστολή με περίπου 30 κοντέινερ που έφτασαν στο λιμάνι της Ελευσίνας, όμως η εικόνα ήταν η ίδια και χειρότερη . Πήραμε την πρωτοβουλία να καλέσουμε τις αρμόδιες αρχές  της περιφερειακής ενότητας  Δυτικής Αττικής οι οποίες διενέργησαν αυτοψία σε χώρο που ανήκει στον Οργανισμό Λιμένα Ελευσίνας, ελέγχοντας την  νομιμότητα της διαδικασίας  μεταφοράς του συγκεκριμένου φορτίου. Αναμένονται η έκθεση αυτοψίας και οι περαιτέρω ενέργειες. Δεν είναι γνωστή η διαδρομή των κοντέινερ μετά την πύλη του ΚΔΑΥ  αν υπάρχει δηλαδή διαλογή και διαχωρισμός ή αν οδηγείται απευθείας στον ΧΥΤΑ Φυλής για ταφή.  Επειδή θεωρούν ότι η Μύκονος δεν είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό   ζητούν απαντήσεις από τους 2 φορείς.

ΝΑ ΗΤΑΝ ΜΟΝΟ Η ΜΥΚΟΝΟΣ; ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ ΚΟΙΤΑΕΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ «ΠΑΡΤΗ» ΤΟΥ.

 

ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΣΤΟΝ ΣΑΡΩΝΙΚΟ

Στην παραλία της Ελευσίνας ένα διαλυμένο δεξαμενόπλοιο μολύνει με μαζούτ  το οικοσύστημα  όπως καταγγέλλουν στην Real Planet οι τοπικοί φορείς καθώς βρίσκεται μία ανάσα από τα πρώτα σπίτια και το δημοτικό θέατρο.

Ο Δήμαρχος Ελευσίνας Γιώργος Τσουκαλάς δηλώνει ότι το πλοίο είναι διαλυμένο παράνομα καθώς  η εγκατάσταση που το φιλοξενεί δεν πληροί κανένα μέτρο προστασίας για το περιβάλλον και καλεί  τα αρμόδια υπουργεία να το απομακρύνουν καθώς μολύνει όλο το Αργοσαρωνικό κόλπο.

Οι επιστήμονες του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών  (ΕΛΚΕΘΕ)  ζητούν να παρθούν μέτρα αποκατάστασης  καθώς είναι απαράδεκτος τρόπος  που αντιμετωπίζουν κάποιοι τον Αργοσαρωνικό. Δηλητηριάζονται μικροοργανισμοί  στην τροφική αλυσίδα  και με το πέρασμα του χρόνου το μαζούτ θα μετατραπεί σε κρούστα  και θα πνίξει κάθε μορφή ζωής στον βυθό.

Ο ερευνητής του ΕΛΚΕΘΕ υποστηρίζει ότι μόνο σε τριτοκοσμικές χώρες  αντικρίζουμε ανάλογες καταστάσεις και προειδοποιεί ότι μπορεί αυτή η μόλυνση να φτάσει ακόμα και στα πιάτα μας. Εκτός από τα πετρελαιοειδή  υπάρχουν και τοξικά υφαλοχρώματα στο σκαρί του πλοίου εξαιρετικά επικίνδυνα για την υγεία και την βιοποικιλότητα.

Καταγράφηκε το θέαμα δηλαδή ένα τάνκερ μεγαλύτερο από δεκάδες άλλα, βυθισμένο με την καρίνα και τις δεξαμενές να έχουν διαλυθεί. Μεγάλη ποσότητα πετρελαιοειδή που υπάρχει στα αμπάρια  έχει δημιουργήσει μαύρες κηλίδες και με τα ρεύματα η μόλυνση επεκτείνεται σε ολόκληρο το μέτωπο της Ελευσίνας  .

Οι κάτοικοι από την πλευρά τους απαιτούν μέτρα αποκατάστασης και δηλώνουν ότι τους αντιμετωπίζουν σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας . Οι ρυπαντές δεν σέβονται τίποτα καθώς  έχουν γεμίσει με αυθαίρετα το μεγαλύτερο μέρος  της παραλία και δηλητηριάζουν πλέον τις ζωές των κατοίκων τονίζει ο Ντίνος Ρούσσης. Τέλος επιβαρύνουν την θάλασσα και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής καταλήγει ο ίδιος.

Ο ΝΕΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕΝΑ ΝΑ ΣΚΥΨΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΛΥΣΕΙ

 

“ΠΕΤΑΞΑΝ” ΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ

Στην δράση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας  για τον καθαρισμό του Θερμαϊκού  κόλπου τα μέλη του συνδέσμου Ελλήνων Βατραχανθρώπων συνέλεξαν 6 τόνους βαρέων απορριμμάτων!!!

Ο καθαρισμός οργανώθηκε από την αντιπεριφέρεια Περιβάλλοντος Ενέργειας και Φυσικών πόρων, από την αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης  με την πολύτιμη συνδρομή του  «Συνδέσμου Καταδρομέων και Ιερολοχιτών Μακεδονίας», τον «σύνδεσμο Ελλήνων βατραχανθρώπων» και το «Σώμα Σαμαρειτών Διασωστών Του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού». Ο καθαρισμός περιελάμβανε την περιοχή από την Α προβλήτα του λιμανιού έως το Λευκό Πύργο. Μάρτυρες και φωτογραφικό υλικό αποδεικνύουν ότι ο βυθός είχε χρόνια περιβαλλοντικής μέριμνας με αποτέλεσμα οι βατραχάνθρωποι να μην πιστεύουν στα μάτια τους με αυτά που είδαν.

Ο πρόεδρος  του παραρτήματος Θεσσαλονίκης  Συνδέσμου Ελλήνων Βατραχανθρώπων Ζαχαρίας Καζαμίας δήλωσε ότι από την πρώτη κατάδυση καταλάβαμε ότι θα είχαμε πολύ δουλεία, βγάλαμε 6 τόνους από μπάζα αλλά θα χρειαστεί και άλλη ανάλογη δράση για τον καλύτερο καθαρισμό του βυθού. Υπήρχαν λεκάνες τουαλέτας, σίδερα, αναρίθμητα μπουκάλια, καρότσια από σούπερ μάρκετ κάνοντας έτσι ιδιαίτερα δύσκολο το έργο των 20 μελών που συμμετείχαν.

Ο Κύριος Τζιτζικώστας δήλωσε πως έχουν και άλλα σημεία του Θερμαϊκού σειρά  όπως η Χαλκιδική και η Πιερία ενώ φροντίζουμε την ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου παράλληλα βελτιώνουμε την τουριστική εικόνα της περιοχής.

ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΝΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΗΣΥΧΑ. ΜΠΡΑΒΟ ΤΗΣ

 

Θάνατος σε όσους ρυπαίνουν το περιβάλλον

Οι κινεζικές αρχές αποφάσισαν  την επιβολή της εσχάτης των ποινών σε σοβαρές υποθέσεις μόλυνσης. Μπορεί τις 3 τελευταίες δεκαετίες να υπάρχει εκτίναξη των οικονομικών όμως έχει αναδειχθεί το περιβάλλον  ως κυρίαρχο θέμα ανησυχίας.

Με μία νέα δικαστική ερμηνεία θα επιβάλλονται από σήμερα αυστηρότερες τιμωρίες  και οι πιο σοβαρές θα επισύρουν μέχρι και την θανατική ποινή ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων Νέα Κίνα.

ΤΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ…ΝΑ ΘΑΝΑΤΩΘΕΙ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΦΟΝΙΚΟΥ ΝΕΦΟΥΣ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΑΛΛΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟ ΠΕΚΙΝΟ

 

Greenpeace: ΧΑΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ  ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΛΙΓΝΙΤΗ

Η έκθεση του ελληνικου γραφείου της περιβαλλοντικής οργάνωσης στηρίζεται σε μελέτη του πανεπιστημίου Στουτγκαρδης που ανατέθηκε από την Greenpeace και ρίχνει φως στις επιπτώσεις των 300 μεγαλύτερων Ευρωπαικών ανθρακικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής (και της ΔΕΗ) στην δημόσια υγεία. H έκθεση επιβεβαιώνει τους οικολόγους ότι ο ‘άνθρακας σαν καύσιμο είναι σιωπιλός δολοφόνος αφού κάθε χρόνο εξαπλώνονται στην Ευρώπη τόνοι τοξικών αερίων και μικροσωματίδια τα οποία  εισχωρούν στο αίμα και στους πνεύμονες των ανθρώπων με αποτέλεσμα καρδιακές προσβολές , καρκίνο του πνεύμονα και κρίσεις άσθματος.

Η Εύη Σαμολή  λέκτορας ιατρικής σχολής σχολιάζει πως ο άνθρακας και οι ενώσεις θείου που προκαλούνται με καύση λιγνίτη έχουν συσχετιστεί  με τις επιδράσεις των σωματιδίων στην υγεία. Στην Ελλάδα η καύση λιγνίτη ευθύνεται  για 1.200 πρόωρους θανάτους ετησίος  καθώς οι γερασμένες μονάδες της ΔΕΗ καίνε το πιο βρόμικο καύσιμο στον κόσμο επιβαρύνοντας την δημόσια υγεία. Καμία εταιρία  δεν θα επένδυε στον λιγνίτη αν πλήρωνε το πλήρες κόστος του , θα πρέπει η Κυβέρνηση αν ενδιαφέρεται πραγματικά να υπηρετίσει την μετάβαση  της χώρας σε μία σύγχρονη και αποδοτική  οικονομία μηδενικών εκπομπών.

Η Greenpeace καλει την Ελληνική Κυβέρνηση να

  • Φορολογήσει τον λιγνίτη ώστε να αντικατοπτρίζεται το αληθινό κόστος του
  • Εφαρμόσει σύγχρονες αντιρυπαντικές τεχνολογίες σε λιγνιτικές μονάδες
  • Θέσει χρονοδιάγραμμα για την απεξάρτηση από τον λιγνίτη
  • Στηρίξει με οικονομικά προγράμματα  την ομαλή μετάβαση στην μεταλιγνιτική

εποχή

  • Συνταχθει με τις χώρες  που απαιτούν φιλόδοξους στόχους και εξοικονόμιση

Εκπομπών

 

ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΑΦΟΥΓΓΡΑΣΤΕΙ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

 

Η ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΥΚΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ

Τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας είναι τα ατμοηλεκτρικά , τα υδροηλετρικά φράγματα και τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος με την χρήση του ανέμου.

Το 50% της συνολικής παραγωγής  προέρχεται από καύση λιγνίτη, 10% από πετρέλαιο,  17%  φυσικό αέριο, 10% από υδροηλεκτρικούς σταθμούς  6% από ΑΠΕ και 7% από διασυνδέσεις.

Η ΔΕΗ έχει τα περισσότερα ορυχεία  λιγνίτη της χώρας.  Τα ατμοηλεκτρικά εργοστάσια χρησιμοποιούν μεγάλο μέρος λιγνίτη  αλλά σε μερικές περιπτώσεις και πετρέλαιο. Τα μεγαλύτερα εργοστάσια είναι  στην Πτολεμαίδα, στου Αμυνταίου και της Μεγαλόπολης.

ΕΙΝΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΗ Η ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΡΩΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΛΙΓΝΙΤΗ. ΑΥΤΗ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΧΝΗ Η ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ; ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΜΑΛΛΟΝ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΧΝΗ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ ΤΩΝ ΑΠΕ.

 

111 ΤΟΝΟΙ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΜΕΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ

Εκατόν έντεκα τόνους από κάθε λογής απορρίμματα περισυνέλεξαν τα συνεργεία του δήμου Θεσσαλονίκης, τα οποία συμμετείχαν τις τελευταίες μέρες σε εκστρατεία για τον καθαρισμό του περιβάλλοντα χώρου των αρμένικων κοιμητηρίων. Παρότι πρόκειται για ένα χώρο χαρακτηρισμένο ως ιστορικό και διατηρητέο μνημείο, τα νεκροταφεία της αρμένικης κοινότητας είχαν μετατραπεί σε χωματερή. Μετά την επιχείρηση καθαρισμού της ευρύτερης περιοχής, τα συνεργεία του δήμου Θεσσαλονίκης προχώρησαν στην περίφραξη του χώρου, ώστε να διαφυλαχθεί, δεδομένου ότι αποτελεί και σημείο υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος αφού γειτνιάζει με τα βυζαντινά τείχη της Άνω Πόλης. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Ανακύκλωσης και Καθαριότητας κ. Θανάση Παππά, ανάλογες εξορμήσεις καθαρισμού πρόκειται να οργανωθούν και σε άλλα επιβαρυμένα σημεία της πόλης. «Ο επόμενος στόχος που έχουμε θέσει αφορά τον καθαρισμό του ρέματος της ΥΦΑΝΕΤ. Επιδίωξή μας είναι να οργανώσομε μια εκτεταμένη επιχείρηση, ώστε το ρέμα της ΥΦΑΝΕΤ να καταστεί επισκέψιμο», τόνισε ο κ. Παππάς.

ΤΟ ΠΑΚΟΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΤΟΝΙΖΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ, ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ, ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΣΩΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ. ΜΠΡΑΒΟ ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΠΑ.

 

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΟΥ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΕΙ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΔΙΝΕΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ ΕΩΣ ΤΟ 2100!

Πρωτοποριακή εφαρμογή επιστημόνων από τη Θεσσαλονίκη, χαρτογραφεί το κλίμα κάθε περιοχής της Ελλάδας και δίνει πληροφορίες για τη μεταβολή που θα παρουσιάσει έως το 2100! Η εφαρμογή «Γεωκλίμα» αποτελεί την πρώτη αντίστοιχη βάση δεδομένων παγκοσμίως, ενσωματώνοντας την κλιματική αλλαγής τη χώρα μας τα τελευταία 50 χρόνια σε μια ιστοσελίδα. Οι επιστήμονες εξέτασαν τις μεταβολές της θερμοκρασίας και της βροχόπτωσης στην Ελλάδα από τα μέσα της δεκαετίας του 1950 μέχρι και σήμερα, ενώ μεγάλη καινοτομία είναι οι κλιματικές προσομοιώσεις που εισήγαγαν για το μελλοντικό κλίμα της Ελλάδας, που χωρίζονται σε δύο περιόδους, για το διάστημα 2021-2050 και το διάστημα 2071-2100.

ΕΥΤΥΧΩΣ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ. ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΚΑΙΡΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ.

ΠΡΟΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΓΟ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΤΑΡ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΣΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Την επιλογή του αγωγού ΤΑΡ έναντι του “Nabucco West” για τη μεταφορά του αζέρικου, φυσικού αερίου στην ευρωπαϊκή αγορά ανακοίνωσαν , σύμφωνα με διαρροές από την κυβέρνηση, οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας BP, Total, Statoil και Socar, που εκμεταλλεύεται το κοίτασμα «Σαχ Ντενίζ ΙΙ» του Αζερμπαϊτζάν. Ο αγωγός ΤΑΡ θα έχει μήκος περίπου 870 χιλιόμετρα. Θα ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, θα διασχίζει 550 χιλιόμετρα εντός της Ελλάδας, 210 χιλιόμετρα στην Αλβανία, 105 στο υποθαλάσσιο χώρο της Αδριατικής και 5 χιλιόμετρα στην Ιταλία. Ο υπουργός Οικονομικών υποστήριξε ότι από την πιθανή κατασκευή του αγωγού «θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας στη χώρα». Στα επόμενα 54 χρόνια, όση είναι η διάρκεια της σύμβασης της κοινοπραξίας με την ελληνική κυβέρνηση, θα δημιουργηθούν 4.800 θέσεις εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής του έργου. Κι αυτό μόνο στην «περίπτωση που οι σωλήνες του αγωγού προμηθευτούν από εγχώριους παραγωγούς». Σε έκθεση του Υπουργείου Εξωτερικών προπαγανδίζεται ότι η διέλευση του ΤΑΡ από την Ελλάδα σηματοδοτεί την «αύξηση των επιλογών και της διαπραγματευτικής δύναμης της χώρας μας έναντι των προμηθευτών της», ότι καθιστά την Ελλάδα «ενεργειακό κόμβο και άξονα στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης» και αναβαθμίζει τη «γεωστρατηγική θέση» της Ελλάδας στον ενεργειακό χάρτη της περιοχής. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι η διέλευση του αγωγού ΤΑΡ από την Ελλάδα δε θα εξασφαλίσει φτηνό φυσικό αέριο για τα λαϊκά νοικοκυριά, αφού δεν υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία της κυβέρνησης. Αντίθετα, στην επιλογή της κοινοπραξίας έπαιξε καθοριστικό ρόλο ότι οι αγορές της Ελλάδας και της Ιταλίας έχουν από τις υψηλότερες τιμές παροχής φυσικού αερίου.

ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΛΟΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ. ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΝΗΣΥΧΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ…ΟΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΙΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ; ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΚΤΕΝΗΣ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΣΩΣΤΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ