Η μεσογειακή δίαιτα στην καταπολέμηση της κατάθλιψης

Η μεσογειακή δίαιτα, πέρα από τα ήδη γνωστά οφέλη της στην προστασία από καρκίνο, καρδιοπάθεια, άσθμα και διαβήτη, ανακαλύπτεται πλέον ότι έχει άλλη μια ευεργετική επίδραση, στην κατάθλιψη, σύμφωνα με μια νέα ισπανική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη διαπίστωσε ότι υπάρχουν μέχρι 30% λιγότερες πιθανότητες να εμφανιστεί κατάθλιψη σε άτομα που τρώνε πολλά φρούτα, λαχανικά, ψάρια, δημητριακά και λίγο κόκκινο κρέας. Η έρευνα, που μελέτησε πάνω από 10.000 ενήλικες επί μια τετραετία, έγινε από ερευνητές των πανεπιστημίων Λας Πάλμας και Ναβάρα και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ψυχιατρικής "Archives of General Psychiatry" της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Ρόιτερ. Η μεσογειακή δίαιτα περιλαμβάνει μεγάλη ποσότητα ελαιολάδου, μέτρια κατανάλωση αλκοόλ και γαλακτοκομικών, μικρή κατανάλωση κόκκινου κρέατος και μεγάλες ποσότητες οσπρίων, λαχανικών, φρούτων, ξηρών καρπών, δημητριακών και ψαριών. Σύμφωνα με ορισμένους επιστήμονες, η δίαιτα με πολύ ελαιόλαδο αυξάνει το επίπεδο του νευροδιαβιβαστή σεροτονίνη στον εγκέφαλο, πράγμα που οδηγεί σε μεγαλύτερο αίσθημα ψυχικής και νοητικής ευεξίας, γι' αυτό άλλωστε το λόγο τα περισσότερα αντικαταθλιπτικά φάρμακα στοχεύουν στην αύξηση της σεροτονίνης. Επίσης η μεσογειακή δίαιτα μπορεί να βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος και τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων, να καταπολεμήσει τις φλεγμονές και να ανανεώσει την κυτταρική ζημιά που οφείλεται σε έλλειψη οξυγόνου - παράγοντες που όλοι επιδρούν αρνητικά στην κατάθλιψη.

Βούρδουλα που θέλουμε… Δεν έχουμε με τι να ασχοληθούμε και κάνουμε έρευνες κατά πόσο η διατροφή μας επηρεάζει τον ψυχισμό μας. Βρε άνθρωπε… σταμάτα. Εάν παρακολουθεί τη συχνότητα θανάτων παιδιών μέχρι 5 ετών στη Αφρική, δεν θα σκεφθείς ποτέ να συνδυάσεις την κατάθλιψη με τη διατροφή σου. Σαράντα παιδιά κάθε λεπτό πεθαίνουν από ασιτία… και εσύ κάτσε στον καναπέ σου μην τυχόν και σε πιάσει κατάθλιψη.