Το ΠΑΚΟΕ στα σαράντα χρόνια λειτουργίας του έχει ακούσει, έχει διαβάσει πάρα πολλές εξαγγελίες για τη ρύπανση του περιβάλλοντος και το ενεργειακό πρόβλημα της χώρας. Εν τούτοις χρόνια τώρα, εάν δεν έρθει κάποια “εντολή” από έξω (Ε.Ε, Η.Π.Α κ.ά) δεν προχωρά τίποτε. Όπως τώρα για την απο…λιγνιτοποίηση των μονάδων της ΔΕΗ. Ευχόμαστε να ολοκληρωθεί. Το δε θέμα με την εξαγγελία της ηλεκτροκίνησης εάν δεν γίνει μια πλήρης μελέτη ισορροπίας στο οικοσύστημα πως θα έχουμε τόση ηλεκτρική ενέργεια για 2,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα;

          Πρώτος και βασικότερος στόχος της κυβερνητικής ατζέντας είναι η πλήρης απολιγνιτοποίηση της Ελλάδας μέχρι το 2028.  Από τις υπάρχουσες σήμερα λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, θα κλείσουν όλες εκτός μίας μέχρι το 2028. Έτσι θα αυξηθεί κατά πολύ η είσοδος των ΑΠΕ και πιο συγκεκριμένα σε ποσοστό 35% μέχρι το 2030 από 17% που είναι σήμερα.

          Όσο αφορά τις ενεργειακές αναβαθμίσεις, τα κονδύλια αυξάνονται κατά 3,5 φορές. Αυτό σημαίνει  ότι η οικοδομή θα μπορέσει σταδιακά να ανακάμψει και θα αυξηθεί η αξία των ακινήτων.

          Ένας ακόμα στόχος-σταθμός είναι η διασύνδεση όλων των νησιών μέχρι το 2030 με προτεραιότητα την Κρήτη (διασύνδεση 2023) και τις Κυκλάδες (2024). Έτσι θα πάψουν τα νησιά να εξαρτώνται από το ρυπογόνο μαζούτ.

          Μέσα στους επόμενους μήνες τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Μεταφορών και Περιβάλλοντος θα καταθέσουν νομοσχέδιο που θα βασίζονται στις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές και αφορούν την ηλεκτροκίνηση. Στον τομέα αυτό ο σκοπός είναι το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα να είναι ηλεκτροκίνητο.

          Κλείνοντας ,η κυβέρνηση θα παρουσιάσει το νέο σχέδιο του συστήματος διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών της χώρας. Με αυτό, θα ενισχύεται η προστασία αυτών των περιοχών και θα τους δίνει τη δυνατότητα βιώσιμης ανάπτυξης.

Κατηγορίες: ΕΝΕΡΓΕΙΑ