ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

ΑΓΕΤ …Βόλος και…πλαστικά

Το ΠΑΚΟΕ πριν από 15 χρόνια πραγματοποίησε έρευνα στον Βόλο και διαπίστωσε ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση εξαιτίας της καύσης μαζούτ και κωκ στην ΑΓΕΤ και της κυκλοφορίας των οχημάτων με πετρέλαιο, ήταν οι βασικές πηγές ρύπανσης. Όμως η καύση RDFείναι πολύ επικίνδυνη διαδικασία με τους εκπεμπόμενους καρκινογόνους ρύπους (διοξίνες, φουράνια, αλδεΰδες κ.α.) και δυστυχώς κανείς δεν δίνει σημασία. Το γεγονός ότι το RDFαπό την Ιταλία έρχεται δώρο στην ΑΓΕΤ και ίσως πληρώνουν οι Ιταλοί και τα μεταφορικά πρέπει να δημιουργεί έντονη ανησυχία στην περιφέρεια και στους πολίτες.

Το ΠΑΚΟΕ καταγγέλει το γεγονός ότι η πλήρης λύση του φυσικού αερίου ως καύσιμο, γιατί έχει εγκαταλειφτεί από την εταιρεία; 

Τη Δευτέρα 22/07/2019 ένα ακόμη πλοίο ξεφόρτωσε στην ΑΓΕΤ νέο φορτίο 3.000 τόνων rdfγια καύση στο εργοστάσιο και οι διαμαρτυρόμενοι συμπολίτες ζήτησαν να σταματήσει η εκφόρτωση και συγχρόνως ζήτησαν από την Περιφέρεια να λάβει μέτρα σχετικά με την μεταφορά των υλικών προς καύση στο λιμάνι της ΑΓΕΤ.

Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός είπε πως η Περιφέρεια και η Επιτροπή Πολιτών βρίσκονται από την ίδια πλευρά, αλλά οι αποφάσεις της είναι μόνο γνωμοδοτικές. Η αντιπεριφερειάρχης Δωροθέα Κολυνδρίνη τόνισε πως έχει γίνει δέσμευση πίστωσης και αναμένεται να υπάρξει συζήτηση με το ΚΕΠΕ για τη διενέργεια ελέγχων.

Οι ενστάσεις των πολιτών αφορούν τα παρακάτω: τον τρόπο που γίνεται η εναέρια μεταφορά των καυσίμων που θα έπρεπε να είναι μέσω κλειστού συστήματος και όχι ανοικτού σε πολλά σημεία, τη χρήση ειδικών δαγκάνων από τα κλαρκ που μεταφέρουν το RDFκαι τη χρήση υπόγειου συστήματος μεταφοράς που υποχρεούται να διαθέτει η ΑΓΕΤ. Τα επόμενα βήματα θα είναι να ζητηθεί από την Περιφέρεια να σταματήσει η εκφόρτωση των καυσίμων μέχρι την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων στις 17 Οκτωβρίου στα δικαστήρια του Βόλου και τη συζήτηση του αντίστοιχου αιτήματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας .

Οι πολίτες του Βόλου έφτασαν μέχρι το Ιταλικό υπουργείο Περιβάλλοντος για το θέμα της καύσης απορριμματογενών καυσίμων από την ΑΓΕΤ. Ζητάνε ενημέρωση για τα παρακάτω: 1.Χρησιμοποιείται αυτό το υλικό στα ιταλικά εργοστάσια και ποια είναι αυτά; Ποια προϊόντα παράγουν; 2. Πόσες εταιρείες το χρησιμοποιούν; 3. Χρησιμοποιείται αυτό το υλικό σε εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ή σε εργοστάσιο παραγωγής τσιμέντου; 4. Γιατί η Ιταλία αποστέλλει αυτό το υλικό για αποτέφρωση στην Ελλάδα;

Ο περιφερειάρχης και η αντιπεριφερειάρχης βρέθηκαν στο εργοστάσιο και ο κ. Αγοραστός ζήτησε να κλείσει αεροστεγώς ο ταινιόδρομος (εναέριος ιμάντας μεταφοράς) που μεταφέρει το RDFαπό το πλοίο στο εργοστάσιο, ειδάλλως θα αφαιρεθεί η άδεια εκφόρτωσης. Πήρε τη διαβεβαίωση πως θα κλείσει άμεσα. Πριν την επίσκεψή του στο εργοστάσιο, ο περιφερειάρχης ενημέρωσε ότι ζήτησε άδεια να τοποθετήσει δύο μετρητές αέριας ρύπανσης στο Βόλο, αλλά το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν έχει δώσει ακόμα την άδεια. 

Please follow and like us:
error

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *