ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΔΙΑΣΠΑΡΤΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΕΣ ΡΥΠΑΙΝΟΥΝ…ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ

Η απρογραμμάτιστη «δήθεν» βιομηχανική ανάπτυξη στη χώρα εδώ και χρόνια έχει καταγγελθεί πολλές φορές από το ΠΑΚΟΕ, είναι αγκάθι αφενός στο περιβάλλον και τη Δημόσια Υγεία και αφετέρου στην οικονομία. Ο έλεγχος στην ατμοσφαιρική ρύπανση, τη ρύπανση των υγρών και στερεών αποβλήτων που παράγουν οι βιομηχανίες αποτελούν πλέον παρελθόν και έτσι ανενόχλητες όλες οι διάσπαρτες μεγάλες και μικρές βιομηχανίες ρίχνουν τα απόβλητά τους καταστρέφοντας ανεπιστρεπτί πολλές φορές το περιβάλλον. Άραγε ο εισαγγελέας περιβάλλοντος τι κάνει;

Βυρσοδεψία που λειτουργούν μέσα σε βιομηχανικές περιοχές χωρίς να έχουν άδεια λειτουργίας καθώς δεν παίρνουν άδεια διάθεσης υγρών αποβλήτων, βιομήχανοι που έχουν υιοθετήσει τη λογική του “δεν πληρώνω” επειδή θεωρούν τις χρεώσεις υπερβολικές.

Η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα της Ευρώπης που το “one stop shop” (μία στάση για να βγαίνουν όλες οι άδειες) έχει γίνει ζημιά για όλους αντί να γίνει κέρδος για όλους.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, δηλαδή του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχανιών που συμμετέχουν σε ΒΙΠΕ, τονίζει  ότι η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ χρησιμοποιεί ένα μέρος της μονοπωλιακής της θέσης επιβάλλοντας υπέρογκες χρεώσεις τις οποίες δεν είναι σε θέση να πληρώσουν πλέον οι βιομηχανίες.

Από κυβερνητικές και τραπεζικές πηγές σημειώνεται ότι η ΒΙΠΕ Πάτρας έχει ένα από τα καλύτερα ποσοστά ανταπόκρισης στις χρεώσεις (πάνω από 50%) κάτι που δεν συμβαίνει π.χ. στη Θεσσαλονίκη. Αυτό έχει να κάνει με την παρουσία πολλών πολυεθνικών επιχειρήσεων στην Πάτρα.

Για το βιομηχανικό πάρκο της Κομοτηνής, είναι χαρακτηριστικό ότι από 92 βιομηχανίες που ήταν εγκατεστημένες εκεί , τη δαπάνη λειτουργίας συντήρησης του βιολογικού καθαρισμού (150.000 ευρώ τον χρόνο) μοιράζονται πλέον 12-20 βιομηχανίες. Ένα κρίσιμο ζήτημα είναι ότι ενώ μειώνεται το φορτίο του βιολογικού καθαρισμού , μένει σταθερό το κόστος λειτουργίας του.

Στη Θεσσαλονίκη τα απόβλητα του βιολογικού καθαρισμού ήταν εκτός προδιαγραφών με αποτέλεσμα να χρειαστεί η ΕΤΒΑ να επενδύσει 3 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμισή του. Ενώ ωστόσο συνέβαινε αυτό, η Ε.Ε. άλλαξε τα όρια με αποτέλεσμα και ο νέος βιολογικός να μην ανταποκρίνεται στα νέα όρια., ενώ η ΕΤΒΑ συγκρούεται με την ΕΥΑΘ  για το ποιος πρέπει να πληρώσει τη δαπάνη για την περαιτέρω αναβάθμιση μέχρι να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα.

Please follow and like us: